آفتاب

نمایشگاه‌های بهاره نیمه دوم اسفندماه در تهران برگزار شود/ جزئیات مشارکت اصناف در تنظیم بازار شب عید

نمایشگاه‌های بهاره نیمه دوم اسفندماه در تهران برگزار شود/ جزئیات مشارکت اصناف در تنظیم بازار شب عید

رئیس اتاق اصناف ایران از جزئیات برگزاری نمایشگاه بهاره در سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس توافق به عمل آمده مقرر شد همانند سال‌های گذشته اصناف در تنظیم بازار شب عید مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حاشیه نشست جلسه معاون وزیر صمت با روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز برای انجام هماهنگی در حوزه تنظیم بازار برای ایام پایانی سال برگزار شد و بر اساس توافق به عمل آمده مقرر شد همانند سال‌های گذشته اصناف در تنظیم بازار شب عید مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اصناف در دو بخش برگزاری فروش‌های فوق‌العاده در واحدهای صنفی و برپایی نمایشگاه‌های بهاره با اتاق و برپایی نمایشگاه‌های بهاره با دولت همکاری می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: دستورالعمل نحوه مشارکت اصناف در تنظیم بازار شب عید تدوین و عملیاتی خواهد شد و قرار بر این است که اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها با هماهنگی استانداران نسبت به برپایی یا عدم برپایی نمایشگاه‌های بهاره تصمیم‌گیری کنند اما در تهران مقرر شده تا نمایشگاه‌های بهاره در نیمه دوم اسفندماه برگزار شود.

وی یادآور شد: ضمن آنکه دولت موظف شده تا کالاهای اساسی را به اندازه کافی با نرخ مصوب تامین و برای توزیع در این نمایشگاه‌ها آماده کنند. در سطح بازار نیز سازمان‌های صنعت، معدن و بازرسی اصناف به صورت مشترک قیمت‌ها را کنترل و بر بازار نظارت خواهند کرد.

ممبینی ادامه داد: با تمهیداتی که دولت برای تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته امیدواریم در ایام پایانی سال افزایش قیمت نداشته باشیم. البته برخی از کالاهای اساسی نرخ مصوب دارند که بر اساس آن توزیع کالاها انجام خواهد شد.

کد N2092775

وبگردی