آفتاب

امیرکبیر نوآورترین دانشگاه در ثبت پتنت است

امیرکبیر نوآورترین دانشگاه در ثبت پتنت است

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بر اساس آمار کانون ثبت پتنت ایران، در سال‌های 1394و 1395 یک سوم ثبت پتنت های بین المللی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور مربوط به امیرکبیر بوده و نوآورترین دانشگاه کشور است.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه امیرکبیر، مهدی مجیدپور با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی 55 دانشگاه برتر نوآوری در پنج قاره جهان، گفت: این مطالعه نشان می دهد که چرخه ایده تا محصول و خدمات به صورتی است که در بخش های ابتدایی طرح، دولت ها و بخش های دولتی و عمومی فاینانس را بر عهده دارند و هر چه طرح پیشرفت می کند نقش بخش های خصوصی برجسته تر می شود.
وی با اشاره به اقدام این دانشگاه در زمینه ایجاد مراکز تحقیق و توسعه مشترک با برخی نهادها، افزود: مرکز تحقیق و توسعه بانک آینده و ملت در این دانشگاه از جمله این اقدامات است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از سوی معاونت علمی وزارت علوم دانشگاه‌های کشور به سطوح 'الف'، 'ب' و 'ج' سطح بندی شدند که امیرکبیر تنها دانشگاه در سطح 'الف' است. بعد از آن دانشگاه فردوسی مشهد؛ مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در این لیست قرار گرفته است.
به گزارش دانشگاه امیرکبیر ، مجیدپور به وضیعت نوآوری این دانشگاه اشاره کرد و گفت: استنفورد دانشگاه مطرح در شاخص های نوآوری بوده به گونه ای که تعداد درخواست ثبت پتنت های سالانه آن 99 مورد است. و نرخ موفقیت پذیرش این درخواست ها 50 درصد و میزان بودجه این دانشگاه شش میلیارد دلار است.
عضو هیات علمی امیرکبیر دانشگاه 'کارلسروهه' آلمان را در رده صدم این رتبه بندی دانست و ادامه داد: تعداد درخواست ثبت پتنت این دانشگاه 32 مورد در سال است و نرخ موفقت آنها 58 درصد است. اعتبارات سالانه این دانشگاه بالغ بر یک میلیارد دلار گزارش شده است.
این محقق دانشگاه امیرکبیر تعداد درخواست ثبت پتنت دانشگاه امیرکبیر 28 مورد است که از این تعداد شش مورد آن مورد پذیرش قرار گرفته است در حالی که میزان اعتبارات دانشگاه 15 میلیون دلار است.
**9465**1601**
کد N2092745

وبگردی