آفتاب
پاسخ سعیدی کیا به شایعات خشک شدن باغات بنیاد؛

شایعه خشک شدن باغات در خصوص همه باغات بنیاد مطرح است

شایعه خشک شدن باغات در خصوص همه باغات بنیاد مطرح است

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: نمی دانم تعداد دقیق باغات در اختیار بنیاد چه تعداد است اما در خصوص 15 باغ در حال مذاکره با شهرداری هستیم که سه توافق انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعیدی کیا در حاشیه واگذاری باغ به شهرداری (باغ عبقری) در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص 15 باغ در اختیار بنیاد در حال مذاکره با شهرداری هستیم که تاکنون در خصوص باغ وثوق، عبقری و برره به نتیجه و تفاهم رسیده ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه شورای شهر اعلام کرده آمار باغ‌های در اختیار بنیاد بیش از 15 باغ است، گفت: ما در خصوص 15 باغ در حال مذاکره با شهرداری هستیم و نگفته‌ایم تنها بنیاد 15 باغ دارد و تاکنون در خصوص سه باغ به تفاهم رسیده‌ایم و ادامه این روند بستگی به مذاکرات شهرداری و بنیاد دارد و امیدواریم به‌زودی این دو باغ به روی مردم باز شود.

سعیدی کیا در خصوص اینکه چه زمانی باغ برره در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: در حال مذاکره در این خصوص هستیم. این موضوع جزئیات زیادی دارد، بحث قیمت و ... مطرح است اما امیدواریم به‌زودی این باغات در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص واگذاری باغ عبقری گفت: این مذاکرات در زمان افشانی انجام شد و افشانی علاقه‌مند بود باغ عبقری به شهرداری واگذار شود و پیشنهاد ما باغ وثوق بود که سرانجام مذاکرات در خصوص این دو باغ به نتیجه رسید.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران در خصوص عدم رسیدگی مناسب به برخی از باغات در اختیار بنیاد مستضعفان ازجمله باغ الهیه و باغ برره گفت: قضاوت با مردم است. ما حتی با تانکر به این باغات آب می‌رسانیم و برای حفظ آن‌ها آبیاری قطره‌ای می‌کنیم. شما مشاهدات خود را در خصوص این باغ بنویسید، قضاوت با مردم که آیا این باغ خشک‌شده یا نه.

سعیدی کیا در خصوص اینکه گفته می‌شود راه‌آب باغ الهیه سیمان شده و شهروندان دستی به درختان آب می‌دهند، گفت: همین سخنان را در خصوص باغ عبقری نیز می‌گفتند اما در خصوص باغ الهیه، دادستان دو سال پیگیری کرد و سرانجام حکم را به نفع بنیاد صادر کرد.

کد N2092202

وبگردی