آفتاب

کاهش رشد اقتصادی هنگ کنگ

کاهش رشد اقتصادی هنگ کنگ

وزیر دارایی منطقه هنگ کنگ اعلام کرد رشد اقتصادی هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ به پایین‌ترین سطح ۲ سال اخیر رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، پاول چان گفت پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی هنگ کنگ احتمالاً معادل ۱.۵ درصد بوده است که ضعیف‌ترین سطح رشد از سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. این رشد در مقایسه با رشد اقتصادی ۳.۸ درصدی سال ۲۰۱۷ نصف شده و بسیار کمتر از میانگین رشد ۲.۹ درصدی این منطقه در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ بوده است.

چان در وبلاگ شخصی خود با اشاره به اینکه این روند در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است نوشت نمی‌خواهد چنین واقعیتی را منکر شود که رشد اقتصادی کاهش یافته است. رشد اقتصادی هنگ کنگ برای کل سال ۲۰۱۸ نیز به سه درصد رسیده است که پایین‌تر از سطح هدفگذاری شده دولت محلی است.

به گفته وزیر دارایی هنگ کنگ، جنگ تجاری بین چین و آمریکا یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد قابل توجه هنگ کنگ بوده است: آثار جنگ تجاری کم کم در حال نمایان شدن هستند به گونه‌ای که رشد صادرات بسیاری از اقلام به صفر رسیده است و از رشد ۶ درصدی صادرات سال گذشته فاصله زیادی گرفته ایم. مصرف نیز شدیداً کاهش یافته است به گونه‌ای که رشد آن از ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۲.۱ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

کد N2092062

وبگردی