آفتاب
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

پیشرفته ترین زیردریایی ایران مجهز به فناوری های نوین و بومی است

پیشرفته ترین زیردریایی ایران مجهز به فناوری های نوین و بومی است

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: زیر دریایی فاتح از ابتدای سال 87 براساس نیاز نیروی دریایی راهبردی ارتش و در قالب طرح های تحت ولایت در دستور کار این سازمان قرار گرفت و برای ساخت آن از فناوری های نوین و بومی بکار رفته است.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار امیر رستگاری عصریکشنبه درمراسم الحاق زیر دریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش درخصوص مراحل طراحی و ساخت و تجهیز آن افزود: این زیر دریایی شامل سامانه های سونالی پیشرفته، رانش الکترونیکی، مدیریت نبرد تکمیلی، هدایت موشک زیرسطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ های الکترونیکی، مخابراتی امن یکپارچه چند منظوره، کنترل مانیتورینگ جامع، ناوبری انرژی تلفیقی و کنترل خودکار سه بُعدی است.
وی بیان داشت: افزایش قدرت دفاعی و آب بندی نیروی دریایی راهبردی ارتش، ورود به عرصه طراحی و ساخت زیر دریایی های کلاس متوسط، اتصال فناوری های نوین و کسب دانش فنی ساخت سامانه ها و تجهیزات انواع زیر دریایی ها، تقویت روحیه خودباوری و خود اتکایی در تلاشگران عرصه علم و صنعت دریایی کشور مهم ترین دستاوردهای این طرح است.
این مسوول، ایجاد و تقویت شبکه همکاران توانمند در زنجیره تامین و ساخت زیرسامانه ها، صرفه جویی اصلی با انجام بومی سازی و بهینه سازی تجهیزات و سامانه ها، ایجاد اشتغال در سطح استان و کشور، ظهور دانش در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری، تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های طراحی و مهندسی ساخت به عنوان هسته های دانا را از دیگر دستاوردهای این زیردریایی برشمرد.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارداشت: فرآیند طراحی و ساخت بدنه زیردریایی فاتح شامل سازه های فولادی، متعلقات سازه ای و همچنین تامین، ساخت، نصب و راه اندازی بیش از 76 سامانه آکوستیکی و هیدرولیکی، تاسیساتی، تحرک، رانش، برق و الکترونیک، هدایت و ناوبری، مخابرات، جنگال، هدایت و آتش بس سلاح است.
رستگاری ادامه داد: این زیردریایی با بیش از 132 هزار سند و همچنین 4 میلیون و 202 هزار نفر ساعت فعالیت شبانه روزی و انجام بیش از 30 هزار فعالیت اجرایی و بهره گیری از شبکه توانمند داخلی متشکل از 500 مرکز صنعتی، پژوهشی و دانشگاهی با همکاری سازمان ها و صنایع ملزم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز متخصصان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهریورماه امسال به اتمام رسید.
وی گفت: از مهرماه سالجاری نیز آزمایش های کنار اسکله و زیردریایی و همچنین آزمایش های سه هزار فقره آزمایش با 52 هزار نفر ساعت و 23 دوره آموزشی افزون بر 6 هزار و 823 نفر ساعت آموزش تئوری و عملی در تخصص های مربوطه برگزار شده است.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارداشت: این سازمان آمادگی دارد در راستای انجام ماموریت نیروهای مقتدر دریایی جمهوری اسلامی ایران نسبت به طراحی، ساخت و تعمیر تجهیزات و تسلیحات دریایی انواع شناورهای تندرو، سطحی و زیر سطحی و چند سطحی اقدام نماید.
9944/6048
کد N2091734

وبگردی