آفتاب
رییس جمهوری در آیین رونمایی از زیردریایی فاتح:

کشورهای منطقه نیاز به حضور قدرت های غیرمنطقه ای ندارند

کشورهای منطقه نیاز به حضور قدرت های غیرمنطقه ای ندارند

بندرعباس- ایرنا- رییس جمهوری با بیان اینکه امروز ایران می تواند قدرت منطقه باشد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آبهای منطقه هستند و نیازی به متجاوزان و حضور نامشروع قدرت های غیرمنطقه ای ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در آیین رونمایی از زیر دریایی فاتح در بندرعباس ضمن تبریک و تهنیت به نیروی دریایی ارتش و فرماندهی کل قوا، از پیشرفت های بسیار مهم و سرنوشت ساز در قدرت دفاعی کشور قدردانی کرد.
وی ادامه داد: بی تردید نیروی دریای قدرتی است که می تواند صدها مایل دورتر از منافع کشور از آبهای بین المللی حراست و حفاظت کند.
رییس جمهوری افزود: این نیرو نه تنها ازسواحل در خلیج فارس، دریاهای عمان و خزر و دهانه اقیانوس بلکه در آبهای بین المللی با اقتدار خود از منافع کشور و امنیت کشتیرانی به نفع ملت ایران حضور می یابد؛ پس جایگاه ارتش تاثیرگذار و دارای یک جایگاه ویژه است.
روحانی تصریح کرد: در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس و بعد از آن، رشادت ها و فداکاری ها و به ویژه حرکت در زمینه خودکفایی برای ملت جای قدردانی و افتخار است.
وی اظهار داشت: شاید فشارهای دشمن در دوران جنگ تحمیلی و تحریم های دشمن محرک بیشتری بود برای آنکه ما بتوانیم در صنعت دفاعی و صنعت دریایی سطحی و زیرسطحی به خود متکی شویم.
رییس جمهوری گفت: اگر سلاح به صورت ارزان و عادی در اختیار کشور ما قرار می گرفت شاید با این شتاب و با انگیزه دنبال ساخت صنعت بومی برای این کشور نبودیم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه زمینی، دریایی و هوایی کاملا متکی به خود است و در دهه های اخیر هیچ گاه قدرت ایران در این حد از پیشرفت نبوده است.
وی یاد آور شد: در قرن های اخیر به اندازه امروز ما از این سطح توانمندی برخوردار نبودیم و همه این مرهون تلاش های ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای بسیج کشور است و این تلاش ها توانمندی دفاعی کشور را چند برابر کرده است.
وی اظهار داشت: قدرت امروز ایران می تواند قدرت منطقه باشد، امروز جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آبهای منطقه هستند و نیازی به متجاوزان وحضور نامشروع قدرت های غیرمنطقه ای ندارند.
روحانی افزود: بندرعباس و همه مناطق جنوبی ایران و همه آبهای سرزمینی ما شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ما از کشتیرانی آزاد در این منطقه و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان دهنده این است که قدرت ایران تهدیدی برای سایر کشورها نیست.
وی یادآور شد: امروز ایران هم سازنده ناوچه های مختلف در کلاس های مختلف و هم سازنده زیردریایی است و این توانمندی جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: نیروهای مسلح باهمه وجود به مردم قول می دهند که از سرزمین و آبهای آنها دفاع کرده و در مقابل متجاوزان می ایستند.
رییس جمهوری در پایان از تلاش ها و پیشرفت های نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران و مهندسان و کارکنان این نیرو تشکر و قدردانی کرد.
9887 /6048
کد N2091679

وبگردی