آفتاب
مدرس فیفا و AFC :

باید «مجیدی‌ها» ساخته شوند تا در آینده به امثال شفر نیاز نباشد

باید «مجیدی‌ها» ساخته شوند تا در آینده به امثال شفر نیاز نباشد

پیشکسوت آبی پوشان و مدرس رسمی فیفا و AFC گفت: فرهاد مجیدی یکی از سرمایه‌های گرانبهای باشگاه است و باید از تجربه لازم برای هدایت استقلال برخوردار شد.

وحید امیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استقلال مقابل تراکتورسازی بیش از حد احساسی بود و این بازی احساسی باعث شد تا ضریب اشتباهات فردی و تیمی بالا برود. 

پیشکسوت تیم استقلال در ادامه بیان داشت: مهمترین ضعف استقلال در این دیدار خط دفاعی آنها بود. این خط دفاعی انسجام لازم را نداشت و به خصوص در قلب خط دفاعی نیاز به تغییرات و ترمیم دارد.

هافبک های استقلال به هافبک های تراکتور باختند
وی اضافه کرد: در خط میانی هم استقلالی‌ها چه فردی و چه گروهی برتری را به حریف داده بودند و یکی از اصلی ترین عوامل پیروزی تراکتورسازی در این بازی خط میانی این تیم بود. هافبکهایی که تلفیقی از تجربه، جوانی، دوندگی، سازندگی و جنگندگی بودند و در همه آیتم ها بهتر از هافبکهای استقلال عمل کردند.

سهرابیان اشتباه بزرگی کرد
مهاجم پیشین استقلال در خصوص صحنه منجر به گل تراکتورسازی گفت: سهرابیان در آن صحنه اشتباه بزرگی کرد و تراکتور هم حسابی آبی پوشان را بابت این اشتباه تنبیه کرد.

سرعت، کار دست استقلال داد
مدرس رسمی فیفا و AFC در ایران در ادامه این گفت و گو بیان داشت: هر دو تیم در نیمه اول، فوتبالی فیزیکی و پر زد و خورد ارائه دادند و از تاکتیک خبر زیادی نبود. در نیمه دوم سرعت چاشنی کار دو تیم شد و در سرعت بود که خط دفاعی استقلال مرتکب آن اشتباه بزرگ شد.

استرس بلای جان استقلال است
پیشکسوت استقلال با بیان این که پیش از بازی با تراکتورسازی برای آبی پوشان شانس زیادی قائل بودم اضافه کرد: مشخص است فشار روانی زیادی بر بازیکنان این تیم حاکم است و به نظر من کادر فنی باید برداشتن این فشار و استرس را در اولویت قرار دهد. بازیکنان استقلال به اندازه کافی تکنیک و تجربه دارند و تنها مشکل آنها همین فشارهای روحی و روانی است.

شجاعیان و اسماعیلی استثنایی هستند
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در استقلال بازیکنانی استثنایی مثل اسماعیلی، شجاعیان و خیلی‌های دیگر هستند که هنوز نتوانسته‌اند سقف توانمندی‌های شان را نشان دهند.

تبریزی به این شرط مهاجم شش دانگ می‌شود
مهاجم سابق آبی پوشان در خصوص مرتضی تبریزی گفت: همین فشارهای روانی برای مرتضی تبریزی مثل یک ترمز عمل می‌کند. من خودم مهاجم استقلال بودم و با این مشکل مواجه بودم. کادر فنی استقلال باید فشارهای روانی و استرس را از تبریزی بگیرد تا او همان مهاجم ششدانگی شود که در ذوب آهن بود.

ادعای شفر را قبول ندارم
وی در واکنش به ادعای شفر در خصوص ساخت تیم جدید هر شش ماه یک بار بیان داشت: این حرف را اصلا قبول ندارم. از شفر بعید است که چنین حرفی بزند. مگر استقلال در نیم فصل دوم چقدر دچار تغییر شده است؟ مگر چند بازیکن جدید برابر تراکتورسازی بازی کردند که شفر می گوید هر شش ماه باید یک تیم جدید بسازد؟ یکی دو بازیکن کم و زیاد کردن که ساختن یک تیم جدید نیست. ضمن این که چرا شفر یک هفته پیش و بعد از پیروزی بر پیکان این حرف را نزد؟

از حضور فرهاد مجیدی خوشحال شدم
امیری در خصوص حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال گفت: فرهاد از محبوب ترین چهره‌های تاریخ باشگاه استقلال است که همه حتی پیشکسوتان هم او را دوست دارند. فرهاد در اول مسیر مربیگری است و هنوز فاقد تجربه لازم برای هدایت تیم از لب خط می باشد.

فرهاد مسیر خوبی را انتخاب کرد
پیشکسوت استقلال اضافه کرد: البته فرهاد مسیر خیلی خوبی را برای ورود به مسیر مربیگری انتخاب کرده است. اما او همچنان باید بر دانش افزایی و تجربه اندوزی‌اش بیفزاید. من خودم یکی از افرادی بودم که از حضور فرهاد در استقلال بسیار خوشحال بودم و از این امر استقبال کردم و برای همین سعی می‌کنم ایرادات کار را بگویم تا مجیدی سریعتر مسیر رشد و تعالی را طی کند.

کار ما ساختن فرهاد مجیدی هاست
وی ادامه داد: ما باید در استقلال امثال فرهاد مجیدی‌ها را بسازیم تا در آینده به امثال شفرها نیازی نداشته باشیم. من خودم مدرس فیفا هستم و کار من و امثال من ساختن همین مجیدی‌ها می‌باشد. باشگاه استقلال باید قدر سرمایه‌های جوانش که می‌توانند ذخیره مربیگری در آینده این تیم باشد را بداند.

کد N2091358

وبگردی