آفتاب

گزارش ایسنا از دومین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸/ردپای جاسوسی اطلاعاتی در حادثه تروریستی زاهدان

گزارش ایسنا از دومین روز بررسی لایحه بودجه ۹۸/ردپای جاسوسی اطلاعاتی در حادثه تروریستی زاهدان

هشدار لاریجانی به دولت پاکستان، انتقاد از دولت به‌دلیل عدم ارایه گزارشی از وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس، تعیین سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، ردپای جاسوسی اطلاعاتی در حادثه تروریستی زاهدان و …از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه)۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی نوبت صبح با حضور ۲۱۲ نماینده و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و نمایندگان وارد بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۸ شدند.

در ابتدای جلسه علنی با محکوم کردن جنایت تروریستی در زاهدان رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان پاکستان، هشدار داد : این گونه رفتارها (طراحی و پیاده‌سازی اقدامات تروریستی) سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش می‌کند و باید پاسخگوی این اقدام باشید که چرا این گروهک از سرزمین آنها این عملیات را طراحی و پیاده کرده است؟

در همین راستا علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی حادثه ترروریستی زاهدان خبر داد.

حشمت الله فلاحت پیشه هم با تشریح جزییات این جلسه به تجهیز و بسیج صدها تروریست در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: قطعاً بخشی از حادثه تروریستی در زاهدان در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده و افرادی که این کار را کرده‌اند، از نفوذ استفاده کرده‌اند.

در ادامه جلسه علنی و در جریان بررسی تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در بخش درآمدی مربوط به سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، علی لاریجانی گفت که مقام معظم رهبری به صورت کتبی اعلام کردند که با توجه به شرایط خاص اقتصادی سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت ۲۰ درصد باشد.

در نتیجه مجلس شورای اسلامی سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت را ۲۰ درصد تعیین کردند.

محمد باقر نوبخت در جلسه بررسی جزئیات بودجه ۹۸ با تاکید بر این‌که «کشور به طور شایسته تحریم‌های ناعادلانه نفتی را پشت سر خواهد گذاشت» گفت: بنا بر احتیاط در بودجه سال جاری فروش نفت روزانه به ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است، اما ما می‌دانیم که عملکرد بهتری خواهیم داشت. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: کشور همه هنر و تجربه خود را برای دورزدن تحریم‌های نفتی به کار خواهد گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه کار خود سقف درآمدهای نفتی را بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان تعیین و جهت جبران کمبود احتمالی درآمدهای نفتی در سال ۹۸ به دولت مجوز برداشت از صندوق ذخیره ارزی را دادند.

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه ای دیگر مقرر کردند در سال ۹۸ ماهانه حداقل دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و دو میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در بورس انرژی عرضه شود.

اخطار ها و تذکرات نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۸

انتقاد «سلیمی» از دولت به‌دلیل عدم ارایه گزارشی از وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس

***

جلسه علنی نوبت صبح امروز یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرحی برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد.

[p]این گزارش در حال تکمیل است...

کد N2091319

وبگردی