آفتاب

آزمایشگاهیان در جشنواره حکیم جرجانی گردهم می آیند

آزمایشگاهیان در جشنواره حکیم جرجانی گردهم می آیند

دبیر هفتمین جشنواره حکیم جرجانی، گفت: مشارکت فعال جامعه آزمایشگاهی کشور، زمینه ساز پیشرفت جشنواره حکیم جرجانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف پورخوشبخت، در ارتباط با هفتمین جشنواره حکیم جرجانی، اظهارداشت: جشنواره حکیم جرجانی هر ساله با هدف ارج نهادن و تقدیر از چهره های شاخص جامعه آزمایشگاهی کشور در مراسم افتتاحیه کنگره ارتقاء کیفیت برگزار می‌شود و امسال نیز هفتمین دوره آن با استقبال و مشارکت فعال همکاران، مدیران و مسئولین  آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی هر چه با شکوه تر برنامه ریزی خواهد شد.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه کنگره ارتقاء کیفیت، افزود: مشارکت فعال جامعه آزمایشگاهی زمینه ساز پیشرفت جشنواره حکیم جرجانی خواهد بود.

دبیر هفتمین جشنواره حکیم جرجانی در مور محورهای جشنواره گفت: انتخاب کارکنان برتر، مسئول فنی برتر، مقاله برتر و شرکت های خدماتی، پژوهشی و دانش بنیان چهار محور اصلی جشنواره هفتم را تشکیل می‌دهند.

پورخوشبخت بیان داشت: آزمایشگاه های تشخیص پزشکی با بهره گیری از سطوح مختلف حرفه ای و به منظور ارائه نتایج برخوردار از صحت و دقت کافی فرآیندهای مختلف مراحل سه گانه پره آنالیتیکال، آنالیتیکال و پُست آنالیتیکال را طی می‌کنند. 

وی اضافه کرد: با وجود ابداع پیشرفته ترین دستگاه های اندازه گیری و تشخیصی، صرفا بهره مندی از نیروی لایق و دارای دانش و مهارت کافی، تکمیل کننده چرخه پذیرش، نمونه گیری، انجام آزمایش و جواب دهی است و جشنواره حکیم جرجانی همواره کوشش کرده است با انتخاب نمایندگانی از این جامعه بزرگ، سهم خود را در قدردانی از آنان ادا کند. 

دبیر هفتمین جشنواره حکیم جرجانی، ادامه داد: مخاطبین جشنواره حکیم جرجانی همه فرهیختگان شاغل در آزمایشگاه های پزشکی کشور هستند که گرچه همه ساله میزان شرکت کنندگان در جشنواره رو به افزایش است، لیکن به دلایل مختلف انتظار می رود مسئولین آزمایشگاه ها به خصوص آزمایشگاه های دولتی با ترغیب و تشویق همکاران زحمتکش خود، موجبات مشارکت بیشتر آنان را فراهم کنند.

پورخوشبخت در مورد اینکه آیا در هفتمین جشنواره حکیم جرجانی رویکرد جدیدی را اتخاذ شده است،‌ گفت: توجه ویژه به ساده کردن معیارهای کسب امتیاز، تقویت شورای داوری، معطوف نمودن مقالات پژوهشی به حوزه آزمایشگاه بالینی، ترغیب ویژه شرکت های دانش بنیان و تبلیغات وسیع تر جهت اطلاع رسانی به همکاران از مهم ترین رویکردهای جشنواره هفتم تلقی می‌شود.

وی بیان داشت: تعداد کنگره ها، سمینارها و دوره های آموزشی که همه ساله برگزار می شود رو به افزایش است و چه بسا که از نظر علمی بسیاری از آنها ارزشمند و در خور توجه‌اند، لیکن کنگره ارتقاء کیفیت نامی آشنا و جایگاهی ویژه دارد زیرا که خالصانه از دل آزمایشگاهیان برخواسته، لذا بر دل می نشیند.

دبیر هفتمین جشنواره حکیم جرجانی، گفت: این کنگره و در کنار آن جشنواره حکیم جرجانی از جنس خودمان است و رنگ آن همرنگ ما همچنین مشارکت فعال ما، هم صدایی با کسانی است که به این جامعه فرهیخته عشق می ورزند و از صمیم قلب آرزوی پیشرفت، سلامتی و شادمانی آنان را دارند. لذا حرف اول و آخر اینجانب ضرورت مشارکت فعال و هر چه بیشتر همکاران است که زمینه ساز پیشرفت و موفقیت کنگره و جشنواره خواهد بود.

پورخوشبخت  افزود: انتظار می رود پس از برگزاری ۶ دوره متوالی این جشنواره و بر مبنای وجود بیش از ۵۰۰۰ آزمایشگاه پزشکی و وجود صدها دانشجوی دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه بالینی، میزان شرکت همکاران و دانشجویان در بخش های ذی ربط از تمام سال های گذشته بیشتر باشد.

وی گفت: این نکته مهم ضروری است که در بخش مقالات، دانشجویان و فارغ التحصیلان کلیه رشته های گروه پزشکی حتی پرستاری، مامایی و...، چنانچه تحقیقی در رابطه با آزمایشگاه پزشکی انجام داده و جهت چاپ مقاله اقدام کرده‌اند نیز مجاز به شرکت هستند همچنین شرکت های دانش بنیان که در زمینه تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند نباید این فرصت را نادیده بگیرند.

کد N2091287

وبگردی