آفتاب

رییس جمهوری: ملت انتقام خون شهدای مرزبان را می گیرد

رییس جمهوری: ملت انتقام خون شهدای مرزبان را می گیرد

بندرعباس - ایرنا - رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شهادت شماری از مرزداران کشور به دست تروریست ها تاکید کرد: بی تردید ملت بزرگ ایران انتقام خون شهدای مرزبان ما در سیستان و بلوچستان را خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع مردم بندرلنگه در ورزشگاه این شهر گفت: بار دیگر می خواهم درود و سلام جمع را به محضر شهدای عزیزی که در روز چهارشنبه هفته گذشته به دست خون آشامان روح شان پرواز کرد، نثار کنیم.
روحانی با تاکید بر این که تروریست به هیچ معیار انسانی پایبند و معتقد نیستند، گفت: مردان استواری که برای دفاع از سرزمین مان، دفاع از مرزها و امنیت کشور و آرامش مردم ما، مرزبانی شرق ایران را به جان خریدند و خداوند برای مرزبانان ما پاداش و ثواب بزرگ قرار داده است.
وی بیان کرد: ملت ما بی تردید انتقام خون این شهیدان را خواهند گرفت و ما نخواهیم گذاشت مزدورانی به پاسداران عزیز و مرزبانان غیور ما که امنیت کشور بر دوش آنهاست، حمله ور شوند و از دست انتقام الهی و مردم ایران بتوانند فرار کنند.
رییس جمهوری اظهار داشت: ما در منطقه خلیج فارس روابط برادرانه و صمیمی می خواهیم، هیچ گاه ما آغازگر تجاوزی در کل منطقه نبودیم و ما به سایر همسایگان گفتیم که ایران از پس این حمله بر می آید و دشمن را شکست خواهد داد.
روحانی ادامه داد: این مزدوران بدانند که آورنده امنیت نخواهند بود و کسی که به ایران حمله کرد نوبت به کویت هم فرا رسید و اگر مهلت پیدا می کردند نوبت کشورهای بعدی هم می شد.
وی گفت: کسانی که فکر می کنند امنیت منطقه دست ما مسلمانان است، چقدر احساس خطر می کنند و باید ما متحد و کنار هم باشیم و امنیت منطقه را حفظ کنیم و روابط برادرانه و دوستانه با همه منطقه داشته باشیم.
رییس جمهوری یادآور شد: این ها به پناه آمریکا و صهیونیست رفته اند و فکر می کنند ایران قدرتمند به منطقه چشم طمع دارد در حالی که ایران روابط صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می خواهد، با برخی از آن ها روابط صمیمی دارند و هر کشوری دشمنی می کند به ضرر خودش خواهد بود.
روحانی با دعوت ملت های منطقه به همکاری و برادری افزود: برخی از همسایگان متاسفانه راه اشتباه انتخاب کرده اند؛ ایران خواهان روابط برادرانه و دوستانه با همه کشورهای منطقه است.
وی همچنین گفت: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و مردمی است و 40 سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت و امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را خواهد گفت.
رییس جمهوری تاکید کرد: یکی از اهداف قدرت های استکباری در طول سال های گذشته، اختلاف بین مذاهب و اقوام بوده که گاهی موفق و گاهی ناموفق بوده اند.
روحانی با اشاره به موقعیت هرمزگان و داشتن بیش از 900 کیلومتر مرزهای ساحلی و 14 جزیره بسیار و تنگه راهبردی هرمز، این استان را بسیار مهم برای ایران توصیف کرد.
رییس دولت تدبیر و امید بیان کرد: مردم بندرلنگه، مردمانی با پیشینه تمدنی بزرگ هستند و سابقه تمدن در این شهر به چندین هزار سال بر می گردد و روزگاری محل رفت و آمد دریایی این منطقه و بنادر مهمش بندرلنگه بود که توسعه این بندر از تصمیم های این سفر خواهد بود.
وی بیان کرد: خدا را سپاسگزارم که برای چندمین نوبت در دولت یازدهم و دوازدهم به بنده توفیق داد تا در محضر مردم مهمان نواز، خونگرم و مرزدار جمهوری اسلامی ایران باشیم و امروز بسیار خوشحالم قولی که در سفر قبل داده بودم که به غرب هرمزگان سفر خواهم کرد و این کار امروز محقق شد.
رییس جمهوری ادامه داد: در دولت یازدهم به شرق استان هرمزگان سفر کردیم و تصمیم های مهمی برای شرق استان و به ویژه شهرستان جاسک اتخاذ کردیم که در حال اجرا شدن است.
دکتر روحانی گفت: در این سفر برای غرب این استان که اهمیت بسیار زیادی دارد، بنده خدمت همه مردم عزیز بندرلنگه و شهرستان های بندر خمیر، پارسیان و بستک و مردم بندرعباس و شهرستان های شرقی آن سلام عرض می کنیم و برای ما هرمزگان استانی مهم و راهبردی است.
این خبر درحال تکمیل است
7195/2094 /6048
کد N2091220

وبگردی