آفتاب

نماینده اسنوکر ایران از رسیدن به فینال جهان باز ماند

نماینده اسنوکر ایران از رسیدن به فینال جهان باز ماند

تهران- ایرنا- «حسین وفایی» پس از کسب پنج پیروزی در رقابت های جهانی اسنوکر آزاد ولز و صعود به نیمه نهایی مسابقات با قبول شکست مقابل حریف استرالیایی از رسیدن به فینال باز ماند.

به گزارش ایرنا، رقابت های جهانی اسنوکر آزاد در بخش حرفه ای ها به میزبانی کشور ولز از 22 بهمن ماه آغاز شده است و امروز یکشنبه 28 بهمن به پایان می رسد.
این در حالی است که وفایی نمایش قابل قبولی در این مسابقات از خود به جا گذاشت و موفق به شکست «مارک سلبی» مرد شماره یک جهان و دارنده سه عنوان قهرمانی شد. اما در مرحله نیمه نهایی مقابل «نیل رابرتسون» استرالیایی نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند.
وفایی پیش از این به عنوان نخستین اسنوکر باز ایرانی در بخش حرفه ای ها موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت های جهانی شده بود و برای دومین بار این مهم را به نام خود ثبت کرد.
وی در رقابت‌های اسنوکر آماتوری جهان در سال 2011 توانست به عنوان نخستین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر، جواز حضور در رقابت‌های اسنوکرحرفه‌ای جهان را کسب کند.
از دیگر افتخارات وفایی می‌توان به حضور در بازی‌های آسیایی 2010 در رشته اسنوکر در تیم ایران و کسب عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی رقابت های قهرمانی زیر 21 سال اسنوکر آسیا در سالهای 2011 و 2012 اشاره کرد.
وفایی در مسابقات اوپن چین (2017) با پشت سر گذاشتن جو پری، بن وولاستن و روری مک‌لاود به یک مرحله ‌چهارم‌ نهایی مسابقات راه یافت و سپس با پیروزی غیرمنتظره (3-5) مقابل جاد ترامپ نفر سوم رده بندی جهانی به عنوان نخستین اسنوکرباز ایرانی معرفی شد که به نیمه‌نهایی یک تورنمنت حرفه‌ای معتبر اسنوکر راه یافته است.
وفایی در نیمه‌نهایی با نتیجه (1-6) مغلوب مارک ویلیامز شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
ورزشی**9029**9118**
کد N2090958

وبگردی