آفتاب

از تخلف دو برند اِسنک تا جاده‌های برفی ایران

از تخلف دو برند اِسنک تا جاده‌های برفی ایران

برگزاری همایش چهار دهه معماری در پایتخت، معرفی ۵ خیابان برای «زیست شبانه» پایتخت از اردیبهشت ۹۸، اولویت‌های کاری رئیس‌کل جدید نظام پزشکی اعلام شد، «کافه دانتیسم»؛ رؤیای بی‌رونق، برپایی رفراندوم برای برگزاری کنکور، اجازه خروج خاک‌های زیستی از کشور را ندهیم، رونمایی از «لوح ایمنی» در آتش نشانی و... سرخط مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه (27 بهمن‌) است.

به گزارش ایسنا، بخش اخبار اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۵۰ خبر، مصاحبه و گزارش تولید کرده است که مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

[p] معرفی ۵ خیابان برای «زیست شبانه» پایتخت از اردیبهشت ۹۸

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از معرفی پنج محور توسعه زیست شبانه از سوی شهرداری تهران خبر داد.

زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مصوبه شورای شهر در مورد زیست شبانه در تهران با بیان اینکه موضوع زیست شبانه بسیار مهم است چرا که می‌توان از این فضا در راستای حل مشکلات شهر استفاده کرد، گفت: یکی از دستاوردهای گسترش زیست شبانه، حل مشکل فضاهای بی دفاع شهری است و همچنین توسعه زیست شبانه موجب ارتقای امنیت و نشاط اجتماعی می‌شود.

[p] برگزاری همایش چهار دهه معماری در پایتخت

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به برگزاری همایش «تهران؛ چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» گفت: طی چهار دهه گذشته جایگاه قانونی مشخصی برای طراحی شهری تعریف نشده است و برگزاری این همایش می‌تواند به نهادینه شدن دانش و حرفه طراحی شهری کمک کند.

سهیلا صادق‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در همایش «تهران؛ چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» باید بیشترین مشکلات و معضلاتی که تهران با آن مواجه است را مورد بررسی قرار دهیم، اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا - که مورد توجه شهردار تهران هم هست - یکی از معضلاتی است که در این همایش می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

[p] اولویت‌های کاری رئیس‌کل جدید نظام پزشکی اعلام شد

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور مباحثی چون بهبود رابطه پزشک و بیمار، کنترل هزینه‌های سلامت، تعامل مثبت با وزارت بهداشت و … را به عنوان بخشی از اولویت‌های کاری خود در سازمان نظام پزشکی اعلام و جزئیات آن را تشریح کرد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دیروز- ۲۶ بهمن ماه جلسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی برگزار شد و بنده با لطف همکاران از میان پنج کاندید، به عنوان رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی انتخاب شدم، درباره مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود در سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: یکی از برنامه‌های کاری‌ام در سازمان نظام پزشکی در درجه اول اصلاح روابط میان جامعه پزشکی و مردم و بهبود خدمت‌گذاری جامعه پزشک به مردم است؛ چراکه اعتقاد دارم یکی از اصول درمان و سلامت مردم این است که رابطه و اعتماد خوبی میان بیمار و پزشک برقرار شود. این درحالی است که متأسفانه اخیراً گروه‌های مختلف به جامعه پزشکی هجمه وارد کردند، اما این اقدام خط قرمز سازمان نظام پزشکی است. البته نه به این دلیل که فکر کنیم جامعه پزشکی قشری جدا از مردم است، بلکه دلیلش این است که آسیب زدن به اعتماد میان مردم و جامعه پزشکی به سلامت مردم و نظام سلامت آسیب می‌زند.

تاکید مجدد وزارت بهداشت بر تخلف بهداشتی دو برند اسنک / مشاهده آلودگی میکروبی و شیمیایی

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهاراتی مبنی بر تکذیب تولید اسنک از ذرت حیوانی، گفت: گزارش مبسوط نمونه‌های تست شده از مواردی که از ذرت حیوانی در تولیدشان استفاده کرده بودند، آماده است و موارد آلودگی میکروبی و حتی بعضاً آلودگی شیمیایی یا موارد دیگر هم در آن مشاهده شده که موارد تفصیلی آن ارائه می‌شود.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت مبنی بر تکذیب تولید اسنک از ذرت حیوانی، گفت: مواردی که توسط این فرد مطرح شده به هیچ وجه صحت ندارد. گزارش مبسوط نمونه‌های تست شده از مواردی که از ذرت حیوانی در تولیدشان استفاده کرده بودند، آماده است و موارد آلودگی میکروبی و حتی بعضاً آلودگی شیمیایی یا موارد دیگر هم در آن مشاهده شده که موارد تفصیلی آن ارائه می‌شود. قطعاً این موضوع هم تخلف بهداشتی بوده و هم تخلف ارزی که البته موضوع تخلف ارزی در حیطه کاری سازمان غذا و دارو نیست.

[p] «کافه دانتیسم»؛ رؤیای بی‌رونق

یکی از گزارش‌های حوزه خانواده خبرگزاری ایسنا درباره «کافه دانتیسم» است. کافه‌ای که اردیبهشت ماه سال جاری با ایده یکی از مربیان آموزش موسیقی به کودکان مبتلا به سندروم داون و اوتیسم با هدف مشارکت اجتماعی این کودکان در حالی در یکی از پاساژهای ونک راه‌اندازی شد که علی‌رغم استقبال غیرمنتظره مردم، این تب و تاب خیلی زود فروکش و با اختلافات داخلی اعضای کافه همراه شد؛ هم‌اکنون که محل کافه دانتیسم از ونک به دریاچه چیتگر نقل مکان کرده است شائبه‌هایی ایجاد شده که آیا ایده اشتغالزایی برای این دسته از کودکان موفقیت‌آمیز بوده است؟

به گزارش ایسنا، هرچند در ابتدای تأسیس کافه، آیلین آگاهی، مؤسس کافه دانتیسم از حمایت‌های سازمان بهزیستی از ایده‌اش و حمایتهای مالی این سازمان برای اجاره کافه در منطقه ونک گفت و تشکر کرد اما دیری نپایید که اخبار گوناگون از احتمال تعطیلی کافه دانتیسم به دلیل نداشتن درآمد کافی و اختلاف بین اعضای آن حکایت کرد.

[p] جمع‌آوری صندوق‌های صدقات فلزی تا پایان ۱۴۰۰

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از جمع‌آوری تمامی صندوق‌های بزرگ فلزی صدقات تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

محمد هادی سیف در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ هزار صندوق بزرگ در معابر و میادین شهرها و همچنین ۴۵۰ هزار صندوق کوچک (خانگی) در سطح استان تهران وجود دارد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد کاهش صندوق‌های بزرگ از سطح معابر و نصب صندوق‌های الکترونیکی است. طرح تعویض صندوق‌ها از سال گذشته آغاز و تاکنون بیش از سه هزار صندوق بزرگ از معابر جمع‌آوری شده که تا پایان امسال نیز نزدیک به هفت هزار صندوق دیگر جمع‌آوری خواهد شد.

[p] برپایی رفراندوم برای برگزاری «کنکور»!

حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: مدافع عملکرد سنجش در آموزش و پرورش نیستم و آنجا هم ایراداتی وجود دارد، اما باید یک عزم ملی رخ دهد تا معضل کنکور که از آن غفلت شده حل شود. متأسفانه شاهد بودیم که کنکور و تست زنی به دوره دبستان رسیده بود. تبلیغات کنکوری هم وجود دارد و کنکور به سدی در برابر مباحث تعلیم و تربیتی در مدارس تبدیل شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا درسی مانند دین و زندگی باید با مباحث کنکوری در هم تنیده شود ادامه داد: متأسفانه درس‌های مهارتی، فنی و اخلاقی اینگونه هستند. برای کنکور باید حداقل در بین دانش آموزان رفراندوم برگزار شود. کنکور گلوی نظام تربیتی را فشار می‌دهد.

نیاز آموزش و پرورش به طراحی مدیریت مالی جدید

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه عملکرد آموزش و پرورش بعد از انقلاب درخشان است و نتایج خوبی دربرداشته است، هرچند نیازمند بازاندیشی است گفت: آموزش و پرورش نیازمند طراحی مدیریتی مالی مجدد در درون خود است.

حسین سلیمی افزود: کارنامه آموزش و پرورش در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی براستی درخشان است. در نهادهای روشنفکری عادت کرده‌ایم صرفاً نقاط منفی را برجسته کنیم، در حالی که عملکرد آموزش و پرورش بعد از انقلاب درخشان است و نتایج خوبی دربرداشته است، هرچند نیازمند بازاندیشی است.

[p] آلودگی نوری، عامل مرگ تدریجی درختان ولیعصر

یک پژوهشگر آلودگی نوری از نورپردازی روی درختان انتقاد کرد و نسبت به مرگ تدریجی درختان از جمله درختان ولیعصر در نتیجه این کار هشدار داد.

حامد میرزاخلیل که پیش از این هم در مورد آسیب‌های جسمی و احتمال بروز سرطان‌ها بر اثر کنترل نکردن نورپردازی‌های شهری اظهار نظر کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا نسبت به نورپردازی درختان و خطرات ناشی از آن برای عملکرد درختان هشدار داد و گفت: در برخی خیابان‌های بزرگ و مهم تهران مثل ولیعصر، پیروزی، بلوار کشاورز و بلوار میرداماد، درختان با چراغ‌های LED نورپردازی شده‌اند، بدون توجه به این موضوع که درخت هم یک موجود زنده است و احتیاج به استراحت دارد.

[p] اجازه خروج خاک‌های زیستی از کشور را ندهیم

برای تولید یک سانتی‌متر خاک، ۸۰۰ سال زمان نیاز است. خاک نه تنها بستری برای حفظ آب و غذا بلکه بستری برای متعادل نگه داشتن شرایط اقلیمی است. متولیان حفاظت از خاک نیز بارها تاکید کرده‌اند که خاک حتی از آب هم مهم‌تر است. با این وجود در کشور ما به خاک اهمیت چندانی داده نمی‌شود و سالانه ۱۶.۷ تن در هکتار خاک از دست می‌دهیم. در این بین اختلاف نظرهایی نیز درباره پدیده قاچاق خاک وجود دارد. در این راستا - معاون دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها- ضمن اشاره به اهداف لایحه حفاظت از خاک تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید نظارت کافی داشته باشند و نگذارند که خاک‌های زیستی از کشور خارج شود.

علی خادم آستانه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خاک حاصل هوازدگی سنگ‌های بستر طبیعت است که طی سال‌های متمادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: بخشی از خاک دارای مواد آلی و معدنی است که از آن به عنوان خاک زیستی یاد می‌شود که ارزش اکولوژیک دارد و گیاه می‌تواند در آن رشد کند. خاک‌های مزارع و مراتع جزو این خاک هستند.

[p] تذکر پلیس نسبت به عادی سازی مصرف موادمخدر و دخانیات در برخی تولیدات سینمایی و تلویزیونی

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از طرح تذکرات و مطالبات پلیس نسبت به ترویج احتمالی مصرف موادمخدر و روانگردان در برخی محصولات سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی خبرداد.

سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصرف موادمخدر و روانگردان و نیز عادی سازی اعتیاد استعمال دخانیات در برخی از تولیدات تلویزیونی و سینمایی اظهارکرد: ستاد مبارزه با موادمخدر سیاست‌های کلی در قالب طرح جامع پیشگیری از اعتیاد تدوین و به تمامی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرده و تمامی این دستگاه‌ها ملزم به اجرا و رعایت آن هستند.

[p] رونمایی از «لوح ایمنی» در آتش نشانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از رونمایی از لوح «حامی ایمنی» ویژه دانش آموزان و معلمان مقطع ابتدایی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: به منظور آشنا کردن دانش آموزان با موضوعات ایمنی و نیز ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی ایمنی معلمان و مربیان مدارس، از چند روز قبل طرح آموزش به دانش آموزان و معلمان در مدارس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و امروز نخستین گروه از افرادی که این دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند همزمان با رونمایی از لوح ایمنی، گواهی خود را که به لوح ایمنی معروف است دریافت کردند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه (۲۷ بهمن) به شرح زیر است:

تاکید مجدد وزارت بهداشت بر تخلف بهداشتی دو برند اسنک / مشاهده آلودگی میکروبی و شیمیایی

زایمان طبیعی هفت‌قلوهای یک زن در عراق

اسامی جاده‌های برفی و بارانی کشور

آلودگی نوری، عامل مرگ تدریجی درختان ولیعصر

جمع‌آوری صندوق‌های صدقات فلزی تا پایان ۱۴۰۰

انتهای پیام

کد N2090607

وبگردی