آفتاب

تمرکز بر سینمای ایران در کن

تمرکز بر سینمای ایران در کن

انجمن هنر هفتم در شهر کن فرانسه برنامه‌ای ویژه به نام "تمرکز بر سینمای ایران" برگزار می‌کند که شامل نمایش دو فیلم ایرانی نیز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این برنامه ویژه که در تاریخ ۲۱ فوریه (دوم اسفند) در شهر کن برگزار می‌شود در ابتدا با نمایش فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی آغاز می‌شود و در ادامه فیلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی نیز به روی پرده خواهد رفت.

نسرین میرشب، مدیر کمپانی «دریم لب» مسئولیت معرفی این فیلم‌ها را به حاضران بر عهده خواهد داشت.

«مالاریا» که در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش افق‌های جشنواره ونیز به روی پرده رفت تاکنون موفق به کسب چندین جایزه خارجی شده که از آن جمله می‌توان به جایزه بزرگ جشنواره "ورشو" لهستان، بهترین کارگردانی جشنواره فیلم "داکا"، بهترین فیلم و بازیگر زن (ساغر قناعت) جشنواره "شرق و غرب" روسیه و بهترین فیلم جشنواره ژنو سوئیس اشاره کرد. این فیلم در جشنوارهایی دیگری چون بوسان، شیکاگو، استکهلم، شانگهای و هامبورگ نیز حضور داشته است.

«مالاریا» روایت داستان یک دختر و پسر است که در تهران گردی‌های خود با یک گروه موسیقی خیابانی آشنا می‌شوند و این آشنایی اتفاقاتی را رقم می‌زند. ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آذرخش فراهانی و آزاده نامداری از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم «رفتن» ساخته برادران محمودی نیز که سال گذشته به عنوان نماینده سینمای افغانستان در جوایز اسکار انتخاب شد و در بیش از ۴۰ فستیوال بین‌المللی فیلم حضور داشته است.

این فیلم روایتگر قصه فرشته و نبی قصه‌ی عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شود قصه‌ی عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می بیند رفتن قصه درد است درد خانه به دوشی درد مهاجرت.

رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، بشیر احمد نیکزاد، امیر حسین بابائیان، محمد امین صاحب زاده، کاظم علیزاده و با حضور شمس لنگرودی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

انتهای یام

کد N2090462

وبگردی