آفتاب

رونمایی از «لوح ایمنی» در آتش نشانی

رونمایی از «لوح ایمنی» در آتش نشانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از رونمایی از لوح «حامی ایمنی» ویژه دانش آموزان و معلمان مقطع ابتدایی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا ، دراین باره گفت: به منظور آشنا کردن دانش آموزان با موضوعات ایمنی و نیز ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی ایمنی معلمان و مربیان مدارس، از چند روز قبل طرح آموزش به دانش آموزان و معلمان در مدارس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و امروز نخستین گروه از افرادی که این دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند هزمان با رونمایی از لوح ایمنی، گواهی خود را که به لوح ایمنی معروف است دریافت کردند.

ملکی با اشاره به ضرورت آموزش به دانش آموزان گفت: تجربه نشان داده که یادگیری از سنین کم به مراتب آسان‌تر و مؤثرتر از یادگیری در سنین بالاست و در همین راستا نیز تمرکز ما بر دانش آموزان مقطع ابتدایی است. علاوه بر آن دانش آموزان در خانواده‌های خود نیز تأثیرگذار بوده و می‌توانند مفاهیم و اصول ایمنی را در خانه نیز مطرح کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: به معلمان و مربیان مدارس نیز آموزش‌های لازم داده می‌شود تا آنها بدانند که در بروز موقعیت‌های مختلف خطر چه واکنشی اتخاذ کنند و بتوانند بهترین تصمیم را در کمترین زمان ممکن بگیرند.

ملکی درباره افراد تحت آموزش در این طرح نیز گفت: برنامه‌ریزی ما در این طرح آموزش به تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی است و در همین راستا نیز از مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم که با مراجعه به ایستگاه‌ها و مراکز آتش نشانی با ما در اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در پایان به افرادی که دوره آموزشی خود را سپری کرده باشند، لوح ایمنی اهدا خواهد شد و دارندگان لوح ایمنی جزو افرادی خواهند بود که اصول اولیه ایمنی در مدرسه و منزل را آموخته‌اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: علاوه بر این طرح همه ساله در آغاز سال تحصیلی جدید کارشناسان آتش نشانی نسبت به انجام بازدید ایمنی از مدارس اقدام می‌کنند و موارد و مشکلات ایمنی را به مسئولان آن منتقل می‌کنند. ضمن اینکه به دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی نیز آموزش‌های لازم در صورت درخواست مراکز آموزشی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N2090356

وبگردی