آفتاب
با تکرار اتهامات نشست ورشو در مونیخ،

معاون رئیس جمهوری آمریکا: اروپا از برجام خارج شود

معاون رئیس جمهوری آمریکا: اروپا از برجام خارج شود

تهران – ایرنا – معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز(شنبه)درجریان سخنرانی درکنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگرخواهان خروج کشورهای اروپایی از برجام شد.

به گزارش رسانه های غربی، مایک پنس در سخنرانی خود بار دیگر از کشورهای اروپایی امضا کننده برجام خواست تا از این توافق خارج شده و بر تهران فشار وارد کنند.
دولت دونالد ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه سال جاری کشورش را از توافق 1+5 با ایران خارج کرده و تحریم ها را علیه کشورمان بازگرداند.این اقدام با انتقاد شدید دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی مواجه شده و آنها اعلام کردند که به این توافق پایبند می مانند.
کشورهای اروپایی ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت از شرکت های خود در تجارت با ایران، همچنین سازوکار مبادلات تجاری با ایران را نیز برای تجارت ایران با سایر کشورها و اروپا فعال کردند.
پنس با تکرار اتهامات گذشته و تکراری مقامات آمریکایی، ایران را متهم به یهودی ستیزی و حمایت از تروریسم کرد و مدعی شد که این بزرگترین تهدید تروریستی و مانعی برای صلح در منطقه است.
به گزارش ایرنا، صدراعظم آلمان و وزارت امور خارجه فرانسه پیش از سخنرانی معاون رئیس جمهوری آمریکا، امروز بار دیگر بر حمایت خود از برجام تاکید کردند.
پیش از این فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بر پایبندی این اتحادیه به برجام تاکید کرده بود.وی دیروز(26 بهمن)در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت حفظ توافق هسته‌ای با ایران 'مساله‌ای امنیتی است'.
کنفرانس سالانه مونیخ از دیروز 26 بهمن آغاز شده و فردا 28 بهمن پایان می یابد.
پیشتر برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران در خصوص سخنرانی مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در نشست ورشو و تفاوت اساسی اروپا و آمریکا در تعامل با ایران افزوده بود: مطمئنا در خصوص توافق هسته ای با اروپایی ها اختلاف نظر داریم و به این توافق رسیدیم که به توافق نرسیم.
اروپام**3092**1590
کد N2090336

وبگردی