آفتاب

وزیر راه: 500 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال افتتاح می شود

وزیر راه: 500 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال افتتاح می شود

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه شبکه حمل و نقل کشور برای انجام سفرهای ایمن در نوروز آماده سازی شده است، گفت: تا پایان اسفند ماه امسال 500 کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز شنبه در آیین افتتاح آشیانه شماره 2 ایران ایر در فرودگاه امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی انجام سفرهای ایمن و مطمئن در بخش های مختلف حمل و نقل هوایی،زمینی، دریایی و ریلی است و تا در ایام نوروز شاهد ارتقای ایمنی بیشتر سفرهای هموطنان باشیم.
وی ادامه داد: با تمهیدات سازمان هواپیمایی کشوری به تدریج شرکت های حمل و نقل هوایی برای انجام سفرهای نوروزی آماده می‌شوند؛ از همه هموطنان می خواهیم سفرهای خود را به مناطقی که تاکنون به آنجا سفر نکرده اند، انجام دهند تا شاهد رونق این مناطق در ایام نوروز باشیم.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص انجام پروازهای چارتری اظهار داشت: انجام پروازهای چارتری برای پروازهای برنامه ای ممنوع است؛ این پروازها زمانی مجاز است که شرکت های هوایی بسته سفر برای برخی از مناطق کشور ارائه دهند.
اسلامی تاکید کرد: برخی از شرکت‌های هوایی به دلیل اینکه سیستم فروش مناسب نداشتند مجبور بودند پروازهای خود را چارتری عرضه کنند اما زمانی که مسافران می خواستند بلیت خود را ابطال کند، قادر به پرداخت مبالغ نبودند که این خلاف قانون بوده و تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری نیز به شرکت هوایی برای فروش بلیط های سیستمی تذکرات لازم را داده است.
وی یادآور شد: برخی از شرکت های هوایی به علت کمبود سرمایه در گردش مجبور بودند پروازهای خود را به شرکت‌های مختلف ارائه دهند تا به صورت چارتری بفروشند بنابراین باید این مشکل با تامین سرمایه در گردش شرکت ها حل شود.

** ایران ایر زیان ده نیست
وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: شرکت ایران ایر زیان‌ده نیست بلکه زیان انباشته دارد که با انجام حسابرسی مطالبات آن تعیین شده و قرار است با تهاتر این مطالبات از این ناوگان ملی بیش از پیش حمایت شود.
به گفته اسلامی، ایران ایر به عنوان ناوگان ملی با اصلاح تارهای مالی حقوقی و نوسازی ناوگان باید بتواند با شرکت‌های همتراز خود رقابت کند

** ترکیب مدیران وزارت راه جوان می شود
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیام ایشان سرآغاز فصل جدیدی در انقلاب اسلامی و تغییر و تحول در ساختار های انقلاب است و به تدریج باید بتوانیم با استفاده از جوانان متخصص و متعهد در این مرز بوم آنها را برای نقش‌آفرینی بیشتر در کشور آماده کنیم .
اسلامی یادآور شد: امروز در شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفته شد که سه نفر از پرسنل این وزارتخانه در حوزه های مختلف که دارای اندیشه و دانش خوبی هستند در سمت‌های مدیریتی به کارگیری شوند و در انتصابات جدید از این به بعد به جوانان دهه 60 تا 70 توجه خواهد شد.
ادامه دارد..
اقتصام 1108*
کد N2090311

وبگردی