آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

بهترین خدمات درمانی به مجروحان حادثه تروریستی ارائه می شود

بهترین خدمات درمانی به مجروحان حادثه تروریستی ارائه می شود

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مناسبت ترین و علمی ترین خدمات تشخیصی و درمانی توسط مجموعه پزشکان و پرستاران این دانشگاه به مجروحان حادثه تروریستی زاهدان درحال ارائه است.

دکتر محمد هاشمی شهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 12 مجروح حادثه تروریستی جاده زاهدان - خاش هفت مجروح پس از دریافت خدمات امدادی اولیه و پایدار شدن شرایط جسمی به شهر محل زندگی خود منتقل تا خانواده هایشان برای دیدار و ملاقات آنها متحمل سفر به زاهدان نشوند.
وی ادامه داد: هم اینک پنج مصدوم این حادثه در بخش مراقبت های ویژه(ICU) بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان بستری هستند و به شرایط نسبتا پایدار جسمی رسیده اند و تحت مراقبت های خاص درمانی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: حضور نیروی انسانی مجرب بویژه پزشکان متخصص جراحی، بیهوشی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عروق و سایر پزشکان در کنار رعایت اصول علمی تریاژ و توجه به نظم و انضباط باعث شد تا حدود زیادی از عوارض داخل بیمارستانی این حادثه تروریستی کاسته شود.
وی بیان کرد: معاون کل و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته (جمعه)به زاهدان سفر کرد و از نزدیک به بررسی وضعیت درمان مجروحان این حادثه تروریستی پرداخت.
هاشمی شهری افزود: علاوه بر برنامه ریزی و آمادگی قبلی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای پذیرش و تریاژ این حجم از مجروح و مصدوم وجه مشخصه بحران اخیر حضور داوطلبانه مجموعه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در اورژانس بوده است.
به گزارش ایرنا، عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کرد.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از موادمنجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد تاکنون 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 12 نفر دیگر زخمی شدند.
7316**3213 **6081
کد N2090211

وبگردی