آفتاب

سردار حق‌طلب:بهره‌مندی از تجربه دفاع‌مقدس مشکلات را مرتفع می‌کند

سردار حق‌طلب:بهره‌مندی از تجربه دفاع‌مقدس مشکلات را مرتفع می‌کند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور راهکار آنچه که امروز نیازمند جامعه ما در مقابل تهدیدها و مشکلات به وجود آمده در منطقه است، را در دفاع‌مقدس دانست و بیان کرد: توجه به نقش جوان در نظام جمهوری اسلامی برای ورود به دهه پنجم انقلاب و استفاده از فرهنگ دفاع مقدس مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، سردار "احمد حق‌طلب" صبح امروز ۲۷ بهمن‌ماه در آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام جمهوری اسلامی و شهدای مرزبان حادثه تروریستی زاهدان در ادامه مردم استان کرمان را مردمانی فرهیخته دانست و گفت: استان کرمان با وجود مردم فرهیخته و خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مسئولان بلند همت، شایستگی این را داشت که برای دومین بار توفیق برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان را داشته است، ضمن آنکه اکنون میزبان نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت است.


وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر تألیف، نشر و توزیع کتاب‌های دفاع مقدس تاکید دارند و اخیراً نیز مرحله سخت‌تر و مهمتری بیان کردند که تلاش شود محتوای این کتاب‌ها به ذهن مخاطبان جوان رسانده شود و صرفاً نباید به تألیف، نشر و توزیع کتاب بسنده کرد.

وی تقریظ ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری را نشان دهنده عنایت و توجه ایشان را به این موضوع دانست و بیان کرد: امروز اگر جوانان ما داوطلب برای حضور در جبهه‌ها هزاران کیلومتر دورتر از ایران جهت مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت (ع) هستند، به واسطه فعالیت‌هایی است که سال‌های گذشته در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی به تلاش ناشران تخصصی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از ابزار ترویجی فرهنگ دفاع مقدس، نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس است، البته برگزاری یادمان‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شهدا برای انتقال فرهنگ متعالی دفاع مقدس مؤثر است.

سردار حق‌طلب راهکار آنچه که امروز نیازمند جامعه ما در مقابل تهدیدها و مشکلات به وجود آمده در منطقه است، را در دفاع مقدس دانست و بیان کرد: توجه به نقش جوان در نظام جمهوری اسلامی برای ورود به دهه پنجم انقلاب و استفاده از فرهنگ دفاع مقدس مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، سردار "غلامعلی ابوحمزه" فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آئین گفت: در راستای کنگره ۶۵۰۰ شهدای کرمان یک برنامه دو هفته‌ای داریم که از امروز آغاز می‌شود و تا ۹ اسفندماه روز برگزاری کنگره ادامه دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از سازمان‌ها، نهادها و افرادی که در برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان ادامه داد: با برگزاری کنگره برنامه‌ها استمرار دارد زیرا بر اساس طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک بازه سه ساله تا ۱۴۰۰ ادامه دارد.

"محمدرضا علیزاده" مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان نیز در این آئین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت و سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت را قرائت کرد.

انتهای پیام

کد N2089965

وبگردی