آفتاب
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

دانشگاه مشکلات اقتصادی و مدیریتی آموزش و پرورش را حل می کند

دانشگاه مشکلات اقتصادی و مدیریتی آموزش و پرورش را حل می کند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بسیاری از اندیشمندان در دانشگاه ها قادرند راه حل های منطقی برای مشکلات ریشه دار اقتصادی و مدیریتی آموزش و پرورش پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، حسین سلیمی امروز (شنبه) در نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش، مدیریت منابع انسانی و مالی با تاکید بر تحقق سند تحول بنیادین در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: دولت پس از اوج گرفتن مشکلات اقتصادی کشور به بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه توجه ویژه ای نشان داده است.
وی افزود: دولت از دانشگاه خواسته که در جهت حل مسائل و ارائه راهکار در موضوعات مختلف از جمله بانک و بودجه، سرمایه اجتماعی و رسانه ها تلاش کنند.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به آثار کوتاه مدت پژوهش های دانشگاهی یادآور شد: جلسه های بسیاری میان مسئولان اجرایی و دانشگاهیان شکل گرفته و نتایج مثبت همکاری ها حتی در مدت زمان کوتاه مشاهده شده است.
سلیمی با اشاره به اینکه منظور از دانشگاه افراد دانشگاهی نیستند، بلکه سازمان اجرایی مد نظر است، خاطر نشان کرد: هم اندیشی های دانشگاه و نهادهای اجرایی نقطه آغازی برای بهبود آموزش در حوزه های مختلف است.
به گفته وی، آموزش و پرورش در چهل سال گذشته کارنامه درخشانی داشته و بررسی نکات منفی عملکرد این سازمان نشان دهنده لزوم بازنگری در برخی موارد است.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه دغدغه کارشناسانه نوید بخش حل مشکلات است، گفت: آموزش و پرورش دو سوم بودجه کشور را در اختیار دارد و همواره با کمبود بودجه مواجه است، از این رو باید با بازنگری در طراحی مالی و مدیریتی از بیرون این سازمان برای حل این مشکل راه حل مناسب را پیدا کرد.
سلیمی به کمک خیرین در پیشبرد امور آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: با کمک شبکه خیرین می توان بودجه مربوط به پرورش نیروی انسانی را گسترش داد.
نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش از امروز در سالن همایش شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
*9491*1584
کد N2089922

وبگردی