آفتاب

اعتراض هالیوود نتیجه داد | پخش زنده و کامل مراسم اهدای جوایز اسکار

اعتراض هالیوود نتیجه داد | پخش زنده و کامل مراسم اهدای جوایز اسکار

همشهری آنلاین: آکادمی اسکار از تصمیم جنجالی خود عقب‌نشینی و اعلام کرد مراسم اهدای تمام ۲۴ جایزه اسکار نود و یکم زنده و مستقیم از شبکه abc روی آنتن می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، اعتراض هالیوودنشینان به تصمیم آکادمی مبنی بر اهدای چهار جایزه اسکار در فاصله پخش آگهی‌های تلویزیونی به اندازه‌ای گسترده و فراگیر بود که یک عقب‌نشینی آشکار دیگر در کارنامه مدیران اسکار ثبت شد. مارتین اسکورسیزی، مریل استریپ، آلفونسو کوارون، کریستوفر نولان و جورج کلونی در کنار بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوودی مخالفت خود را با این تصمیم جنجالی اعلام کردند و خیلی زود نتیجه آن را دیدند.

مدیران اسکار و شبکه abc قصد داشتند با اهدای جوایز چهار بخش فیلمبرداری، تدوین، فیلم کوتاه و طراحی چهره و مو در فاصله پخش آگهی‌های تلویزیونی به کوتاه‌تر شدن مراسم کمک کنند اما اعتراض‌ها به ویژه از سوی بازیگران و کارگردان‌ها کار خود را کرد و حالا قرار است بینندگان تلویزیونی روز ۲۴ فوریه لحظه اهدای هر ۲۴ جایزه را زنده و مستقیم تماشا کنند. بسیاری از اهالی هالیوود از تصمیم تازه آکادمی اسکار استقبال کردند.

نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار روز ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ در دالبی تیه‌تر برگزار می‌شود و پس از حدود ۳۰ سال نخستین بار است که مجری اختصاصی ندارد. تهیه‌کنندگان تلویزیونی و مدیران آکادمی اسکار می‌کوشند برنامه‌هایی ویژه در نظر بگیرند تا مراسم به اندازه‌ای جذاب و البته کوتاه شود که جلوی سقوط بیشتر آمار بینندگان تلویزیونی را بگیرد. در سال‌های اخیر استقبال از پخش زنده مراسم اسکار به شدت کاهش یافته است.

یکی از برنامه‌های آکادمی اسکار برای افزایش تعداد بینندگان تلویزیونی افزودن یک جایزه به نام فیلم محبوب بود که آن هم به دلیل مخالفت گسترده اهالی هالیوود خیلی زود به بایگانی منتقل شد. حضور چهره‌های تازه روی صحنه دالبی تیه‌تر به جای برندگان پیشین برای اهدای جوایز هم دیگر تصمیم آکادمی بود که چندان با استقبال مواجه نشد و حالا قرار است به سنت هر سال برندگان اسکار دوره پیشین برای اهدای جوایز برندگان امسال روی صحنه بیایند.

کد N2089709

وبگردی