آفتاب
عضو فراکسیون امید مجلس:

لایحه اصلاح قانون انتخابات کامل است

لایحه اصلاح قانون انتخابات کامل است

تهران-ایرنا- عضو فراکسیون امید مجلس گفت: لایحه اصلاح قانون انتخابات دولت کامل است و بررسی هر چه سریع تر آن در جلسات علنی در بهبود شاخص های مطلوبیت انتخابات به ویژه در دو انتخابات پیش رو- مجلس 98 و ریاست جمهوری 1400 تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درخصوص لایحه اصلاح قانون انتخابات به خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در دوره های مختلف اصلاح این قانون به مجلس آمده است؛ لایحه ای که دولت اخیرا به مجلس ارائه کرده، کامل است و انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا را شامل می شود.
وی یادآور شد: اعلام وصول هر چه سریع تر لایحه اصلاح قانون انتخابات در مجلس، این امکان را ایجاد می کند که در دو انتخابات پیش رو – یازدهمین دوه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400- فرآیند انتخابات بهبود یابد.
عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: اگر ما در گام هایی رو به جلو، انتخابات را شفاف تر، به روز تر و دقیق تر و کارآمدتر برگزار کنیم؛ رضایت مندی بیشتر مردم را به دنبال خواهد داشت؛ در بسیاری از دوره های انتخاباتی که برگزار شده است، به صورت پایلوت در سنوات گذشته، رایانه ای شدن انتخابات را پیش بردیم، اما در تمام کشور انجام نشد.
حسین زاده ادامه داد: اگر در انتخابات پیش رو، رایانه ای شدن انتخابات را به نوعی نهایی کنیم و پیش ببریم، تاثیر زیادی هم در کاهش هزینه های اجرای انتخابات و هم در فرآیندهای شفاف سازی و دسترسی مردم خواهد داشت.
وی با تاکید بر این که اصلاحات قانون انتخابات برای توسعه سیاسی کشور مفید خواهد بود، گفت: برای رسیدن به میزان حداکثری از شاخص های مطلوبیت انتخابات باید مجموعه ای از اصلاحات انجام شود.
رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: لایحه ارائه شده دولت هر چه سریع تر اعلام وصول و در دستور صحن مجلس قرار گیرد؛ امیدواریم طرح استانی شدن انتخابات نیز در این لایحه به نوعی پیش اندازی کند.
حسین زاده خاطرنشان کرد: طرح استانی شدن انتخابات هم اکنون در دستور صحن مجلس قرار دارد؛ این موضوع می تواند به تثبیت جایگاه احزاب، تثبیت جایگاه شفافیت و از ورود پول های کثیف در انتخابات تزریق شده و گاه باعث جهت دهی آرا و فرآیند جذب آرای مردم می شود-جلوگیری کند وشرایط مطلوب را برای برگزاری انتخابات سالم تر و شفاف تر فراهم کند.
سیام**3050**1336
کد N2089672

وبگردی