آفتاب

کلانتری: آلودگی هوا در کلانشهرها کاهش یافته است

کلانتری: آلودگی هوا در کلانشهرها کاهش یافته است

آستارا - ایرنا - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلودگی هوا در تهران و دیگر کلانشهرها با استفاده نیروگاه ها از گاز به جای سوخت مازوت، کاهش یافته است.

عیسی کلانتری روز جمعه در حاشیه افتتاح پاسگاه محیط بانی آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نیروگاه های تولید برق بیش از 90 درصد ایام سال از گاز استفاده می کنند و در این راستا وزارت نفت همکاری خوبی داشته است.
وی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط 400 هزار بشکه سوخت مازوت در پالایشگاه های کشور تولید می شود و این سوخت صادر نمی شود و در نیروگاه ها مورد استفاده قرار نمی گیرد که امیدواریم پالایشگاه ها بازدهی مناسب داشته باشند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: خودروها و سوخت های غیر استاندارد از معضلات کلانشهرهاست و 70 درصد موتورسیکلت ها در تهران آلوده هستند و هر دستگاه موتورسیکلت به اندازه پنج برابر خودروی سواری آلودگی تولید می کند.
کلانتری خاطرنشان کرد: امسال در شهر تهران 34 روز بیش از پارسال، هوای سالم داشتیم و خوشبختانه یک روز تعطیلی به دلیل آلودگی هوا نداشتیم و بهبود کیفیت سوخت و استفاده نکردن از مازوت از دلایل این امر است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 20 درصد از منابع تجدید پذیر آب استان گیلان استفاده می شود و انتقال آب دریای خزر به جای دیگر با هدف تامین آب آشامیدنی و با رعایت ضوابط زیست محیطی ایرادی ندارد.
وی ادامه داد: دریاچه ارومیه نیز از وضعیت خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود با توجه به محدودیت بودجه تا سال 1407 به تراز اکولوژیکی برسد.
کلانتری در رابطه با آخرین وضعیت بازداشتی فعالان محیط زیست گفت: دولت با مسئولیت معاون حقوقی رئیس جمهوری و وزارتخانه های کشور، اطلاعات و دادگستری پیگیر این قضیه بود و امیدواریم به صورت عادلانه محاکمه شوند و بنا به اذعان وزیر اطلاعات، فعالان محیط زیست جاسوس نیستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
کد N2089246

وبگردی