آفتاب

چین به لهستان درباره مداخله جویی آمریکا هشدار داد

چین به لهستان درباره مداخله جویی آمریکا هشدار داد

پکن- ایرنا- سفارت چین در لهستان در بیانیه ای هشدار داد که مداخله جویی های آمریکا می تواند روابط دو کشور چین و لهستان را مخدوش کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین، در این بیانیه که امروز جمعه منتشر شد آمده است: آمریکا می کوشد تا مانع رشد سالم روابط چین و لهستان شود و برعهده مقام های لهستانی است که مراقب تلاش های مذبوحانه واشنگتن باشند.
در این بیانیه تاکید شده است: لهستان باید بر اساس احترام و منافع متقابل همچنان محیطی عادلانه و با ثبات برای سرمایه گذاری شرکت های چینی فراهم کند و با شفافیت با این مساله برخورد کند.
وی استقلال در تصمیم گیری ها را جزو اصول حاکمیتی کشورها دانست و گفت که لهستان هم باید بر اساس این اصل و به دور از مداخله جویی های آمریکا به روابط مطلوب با چین ادامه دهد.
بیانیه سفارت چین در لهستان رفتار آمریکا را غیراخلاقی و گستاخانه توصیف کرده و افزوده است: برخی از مقام های آمریکایی در تلاشند با اعمال نفوذ در لهستان و برخی کشورهای دیگر، فضا را برای همکاری های چین با آنها مسموم کنند و بر همین اساس می خواهند مانع فعالیت شرکت های چینی در آن کشورها شوند.
بیانیه تاکید می کند که لهستان دارای روابط مطلوبی با چین است و دو کشور همکاری های نزدیکی دارند و نباید اجازه داد آمریکا مانع رشد روابط شود.
لهستان در ماه ژانویه امسال یک بازرگان چینی را به اتهام همکاری با شرکت مخابراتی هواوی بازداشت و اعلام کرد درصدد است فعالیت این شرکت و استفاده از تجهیزات آن را از سوی شرکت های لهستانی ممنوع کند.
هواوی بزرگترین شرکت فعال مخابراتی دنیا است و آمریکا می گوید همچنان از لهستان و آلمان می خواهد مانع فعالیت این شرکت در این کشورها شوند.
آساق**231**1904**
کد N2089202

وبگردی