آفتاب
رضایی در گفتگو با مهر:

چیزی از بهترین‌های کشتی دنیا کم نداریم/ کسب تجربه امیدها در روسیه

چیزی از بهترین‌های کشتی دنیا کم نداریم/ کسب تجربه امیدها در روسیه

سرمربی تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران معتقد است تیمش در جام جهانی به رغم رویارویی با مدعیان رده بزرگسالان از پیش باخته و بی انگیزه نیست.

علیرضا رضایی با بیان اینکه ترکیب تیم ایران در جام جهانی، جوان اما بسیار باانگیزه است به خبرنگار مهر گفت: با مشخص شدن گروه بندی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد روسیه، تکلیف رقبای ما هم مشخص شد و حالا می دانیم که باید با تیمهای آمریکا، گرجستان و مغولستان رودررو شویم. هر چند گروه سختی داریم اما بچه های ما هم بسیار باانگیزه هستند و به هیچ عنوان نباید آنها را در برابر حریفان، دست و پا بسته خواند.

وی افزود: طبق برنامه باید ابتدا به مصاف تیم مغولستان برویم و سپس در دیدارهای بعدی برابر تیمهای آمریکا و گرجستان قرار گیریم. طبیعتا اصلی ترین حریف ما در مرحله گروهی تیم آمریکاست که با تمام توان به روسیه خواهد آمد، اما به هیچ عنوان نمی توان از تیم های گرجستان و حتی مغولستان نیز غافل شد.

نایب رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: آزادکاران ما بارها ثابت کرده اند می توانند در میادین سخت هم کارهای بزرگ انجام دهند و همین مساله نشان داده هیچگاه چیزی از بهترین دنیا کم ندارند. البته حضور تیم امید در جام جهانی که رقبای رده بزرگسالان در آن به میدان می روند ارزش فراوانی برای ما دارد، چراکه بهترین فرصت بچه های ما برای کسب تجربه و عرض اندام در برابر بهترین های دنیاست.

سرمربی تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران گفت: با توجه به میزبانی روسیه می توان پیش بینی کرد این تیم با تمام توان در جام جهانی حضور خواهد داشت. ضمن اینکه تیم آمریکا هم برای کسب عنوان قهرمانی از بهترین های خود استفاده خواهد کرد. در گروه دیگر جام جهانی هم جدال حساس و سختی بین تیم های روسیه ، کوبا، ژاپن و ترکیه پیش بینی می شود که به همین دلیل می توان گفت سطح رقابتها بسیار بالا خواهد بود.

رضایی در پایان به رقابتهای قهرمانی امیدهای آسیا هم اشاره کرد و گفت: رقابتهای کشتی قهرمانی زیر ۲۳ سال ۲۰۱۹ آسیا اوایل فروردین سال آینده در مغولستان برگزار می شود که ما برای این هم برنامه ریزی خاصی کردیم، چراکه این میدان قاره ای از اهمیت بالایی برای تیم امید برخوردار است. به همین دلیل سعی می کنیم دو تیم متفات و مجزا را به جام جهانی روسیه و سپس قهرمانی آسیا اعزام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹ روسیه در روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند در شهر یاکوتسک برگزار می شود که تیم ایران با تیم های آمریکا، گرجستان و مغولستان همگروه شده و تیم های روسیه، کوبا، ژاپن و ترکیه هم در یک گروه قرار دارند.

کد N2089138

وبگردی