آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران-ایرنا-رئیس جمهوری وارد تهران شد،امسال 126 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شد،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:اقتصاد فرهنگ و هنر را جدی بگیریم،ایران به عضویت کمیسیون صلح سازی سازمان ملل درآمد و شورای امنیت حمله تروریستی در ایران را محکوم کرد ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-رئیس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در چهارمین اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران،روسیه و ترکیه با موضوع سوریه به شهر بندری سوچی روسیه سفر کرده بود، به تهران بازگشت.

جیرفت-رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 126 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده که در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش واردات این کالای اساسی بوده ایم.

کرمان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقتصاد خلاق و اقتصاد فرهنگ و هنر را در راستای توسعه پایدار باید جدی گرفت، گفت: نباید این حوزه تنها متکی به حمایت های دولتی باشد.

یزد-وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: اختیارات شورای معادن، بزودی به استان ها تفویض اختیار می شود و قرار است موضوع توسط مجلس به یک قانون دائمی تبدیل شود.

زاهدان-نخستین محموله دام زنده وارداتی روز پنجشنبه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل مرزی وزارت کشور از طریق پایانه مرزی کوهک سراوان وارد این استان شد.

تهران-وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با مدیران برندهای برتر کشور با بیان اینکه مدیران برندهای برتر جزو افتخارات کشور هستند، گفت: مدیران این برندها بهترین جمع فکری برای توسعه صادرات است.

شیراز-سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می شود لایحه جامع انتخابات که از سوی وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان تدوین شده است، از تصویب مجلس خواهد گذشت.

تهران-مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد: خودروهای در گمرک مانده با ثبت سفارش های جعلی تحویل سازمان اموال تملیکی می شود.

مادرید-دولت بولیوی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان ، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی‌ کرد.

اخبار خارجی
*********
نیویورک-اعضای شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل برخلاف مخالفت های آمریکا با عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون صلح سازی ملل متحد موافقت کردند.

نیویورک-شورای امنیت سازمان ملل متحد، حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آنها با دولت ایران همکاری کنند.

نیویورک-نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نشست ورشو را فاقد ارزش دانست و گفت: ائتلاف سازی علیه کشور یا دیگران حلال مسایل متعددی که در خاورمیانه با آن مواجه هستیم، نخواهد بود.

تهران-سرانجام بعد از یک ماه تبلیغات گسترده رسانه های غربی، کنفرانس یا همان 'سیرک ورشو' به اتمام رسید، هرچند که دولت ترامپ تلاش زیادی انجام داد تا بتواند یک ائتلاف بزرگ ضد ایرانی تشکیل دهد اما این نقشه شوم هم چیزی جز یک تلاش نافرجام ، دستاورد دیگری برای نئوکان های تندرو در دولت ترامپ نداشت.

تهران-محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که نشست ورشو تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست ها در سوریه و عراق و کاهش خسارت های وارد به همپیمانان آمریکا در منطقه است.

تهران-«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به وی گفته هم مصوبه کنگره برای جلوگیری از تعطیلی دولت را امضا می کند و هم برای ساخت دیوار در مرز مکزیک اعلام وضعیت اضطراری خواهد کرد.

تهران-تارنمای «هیل» به نقل از منابع آگاه نوشت که «جو بایدن» به احتمال قریب به یقین وارد کارزار انتخابات ریاست 2020 شده و رقیب اصلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

تهران-نشست ورشو که به میزبانی مشترک آمریکا و لهستان از روز چهارشنبه به مدت دو روز برگزار شد، از نگاه بسیاری از کارشناسان و رسانه های بین المللی فاقد برنامه مشخص و اجماع بود و در پایان نیز در مسیر شکست قرار گرفت تا بار دیگر این پیام را به آمریکایی ها برساند که بایستی از تاریخ درس گرفت و در مسیر اشتباهات گذشته قدم بر نداشت.

پکن-مردم اوکیناوا بار دیگر در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه، خواستار برگزاری همه پرسی درباره پایگاه جدید آمریکا شدند.

تهران-شماری از اعضای دموکرات و جمهوریخواه سنای آمریکا از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درخواست کردند اطلاعات بیشتری درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار مخالف آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول ارائه کند.

تهران-سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که بسیاری از فعالان سیاسی بیمار در زندان های رژیم آل خلیفه از خدمات درمانی محروم هستند.
شبک**1392
کد N2088989

وبگردی