آفتاب
استاندار اصفهان:

شنیدن خاطرات شهدا موجب افزایش روحیه خدمت به مردم می شود

شنیدن خاطرات شهدا موجب افزایش روحیه خدمت به مردم می شود

اصفهان- ایرنا - استاندار اصفهان با خانواده سرداران شهید منصور موحدی و حسین خرازی دیدار و گفت و گو کرد و گفت : در این دیدارها با شنیدن خاطرات شهدا، برای خدمت به مردم و تلاش برای آبادانی کشور و استان روحیه می گیریم.

به گزارش ایرنا، ' عباس رضایی ' پنجشنبه شب با حضور در منزل این شهیدان سرافراز ضمن گفت و گو با خانواده آنها با ذکر خاطره ای از این شهدای والامقام، رشادت و مجاهدت آنان برای دفاع از میهن و کیان اسلامی را ستود.
استاندار اصفهان با اشاره به هجمه ها و توطئه های استکبار جهانی برای از بین بردن امنیت و آرامش کشور اظهارداشت: استقلال و آرامش کشور مرهون از خود گذشتی شهدا و ایثارگری و صبر و استقامت خانواده های آنهاست.
وی در دیدار با خانواده سردار شهید منصور موحدی با ذکر خاطراتی از هم نشینی با این شهید دانشجوی والامقام در دوران دفاع مقدس گفت: اخلاص، شجاعت، صداقت و ایمان از ویژگی های برجسته این شهید بود.
در این دیدار مادر شهید موحدی از انتشار کتاب زندگی این شهید توسط دانشگاه اصفهان خبر داد و استاندار اصفهان برای انجام هرگونه کمک برای چاپ این کتاب اعلام آمادگی کرد.
خانم نیکفر مادر شهید موحدی در این دیدار با ذکر خاطرات و ویژگی های این شهید گفت: عوامل متعددی در تربیت این جوانان که اکنون به عنوان شهید موجب افتخار ما شده اند، نقش داشته اند.
وی، پرورش در مکتب اسلام و دین را مهمترین عامل تاثیرگذار بر تربیت شهیدان دانست و تصریح کرد: روحیه شهادت در چنین مکتبی وجود دارد و شهید موحدی همواره از یاد خدا و اهل بیت (ع) غافل نبود و همیشه قطعه شعری در وصف مولای متقیان علی ( ع ) را به همراه داشت و آن را می خواند.
مادر شهید موحدی توجه جدی مسئولان برای حل مشکلات جوانان بویژه بیکاری و فراهم نمودن زمینه اشتغالزایی در استان را خواستار شد.
شهید منصور موحدی دوم شهریور 1335 در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود و در حالی که دانشجوی کارشناسی در رشته فیزیک دانشگاه اصفهان بود به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و یکم خرداد 1360 در دارخوین بر اثر اصابت گلوله به مغز، شهید و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
همچنین استاندار اصفهان با حضور در منزل شهید حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس، هدف از دیدار با خانواده شهدا را ادای احترام به ساحت شهدا و تجلیل از خانواده های آنها بیان کرد و گفت: در این دیدارها با شنیدن خاطرات شهدا، برای خدمت به مردم و تلاش برای آبادانی کشور و استان خود روحیه می گیریم.
عباس رضایی با تمجید از مجاهدت ها و رشادت های شهید حسین خرازی در دوران دفاع مقدس و نقش این فرمانده در مقابله با دشمن متجاوز و دفاع از میهن اسلامی، صبوری و ایستادگی مادر و خانواده این شهید والا مقام را ستود و برای آنها آرزوی سلامتی کرد.
استاندار اصفهان اظهارداشت: همه شهدا گردن ما حق دارند و امیدواریم که همه ما را حلال کنند.
خانم تابش مادر شهید خرازی در این دیدار با تقدیر از استاندار اصفهان و مسئولان این استان به خاطر توجه به خانواده شهدا و حل مشکلات آنها، گفت: شهید خرازی برای خدا به جبهه جنگ رفت و برای ریا هوای نفسانی رزمندگی نکرد.
وی اظهارداشت: برخورداری از این روحیه موجب شد تا اکنون شهید خرازی افتخاری برای استان اصفهان باشد.
شهید حسین خرازی یکم شهریور 1336 در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود، وی تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت، سال 1364 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند شد و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.
خرازی در سال 1365 در حالی که سمت فرماندهی لشکر 14 امام حسین (ع) را برعهده داشت در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و گردن و سینه شهید شد و به یاران شهیدش پیوست، مزار او در گلستان شهدای اصفهان واقع است.
2093/6026/
کد N2088944

وبگردی