آفتاب
کارشناس بین الملل:

انقلاب اسلامی بر اساس علم روز قابل پیش بینی نبود

انقلاب اسلامی بر اساس علم روز قابل پیش بینی نبود

قشم - ایرنا - دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: علوم انسانی در دوره بروز انقلاب اسلامی ایران توانایی پیش بینی آن را نداشت زیرا نمونه ای از انقلاب مذهبی را در مطالعات خود نداشتند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر خرمشاد روز پنجشنبه درهمایش بین المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران درقشم افزود: روشنفکران آن زمان عملکرد انقلاب های کمونیستی- لنینیستی و نیز مائوئیستی را مورد مطالعه قرار داده و نظرات علمی خود را بر آن اساس ارائه کرده بودند.
وی ادامه داد: آنان نمی توانستند درک کنند امام خمینی(ره) که در پاریس فقط برای نماز خواندن در جامعه ظاهر می شد، رهبر یک انقلاب باشد.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور اظهار داشت: دانش مندان علوم انسانی به 11 روند از آغاز یک انقلاب تا استقرار و سپس ادامه آن رسیده بودند که بر اساس آن ندر ایران هیچ انقلابی پیشبینی نمی شد و این ابتکار انقلاب ایران است.
وی افزود: انقلاب ایران در زمان شکل گیری و تا روزهای آخر پیروزی یعنی زمانی که سنگربندی شد و انبارهای اسلحه به غارت رفتند برای دنیا غیر قابل تشخیص بود.
خرمشاد ادامه داد: روشنفکران غربی در روز پیروزی انقلاب اسلامی پیشبینی کردند که اگر امام خمینی(ره) آزادسازی فلسطین را به عنوان هدف جنبش معرفی کند هم آرمان فلسطین وارد مرحله جدیدی میشود و هم نهضت اوج میگیرد که هر دو اتفاق نیز افتاد.
وی با بررسی رویدادهای سال نخست انقلاب پس از پیروزی اذعان داشت: توده ای ها در ایران قصد داشتند با ایجاد نیروهای خلق نقاط مختلف ایران، از اطراف کشور به سمت مرکز وارد شوند.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور افزود: طرح آنان که برگرفته از طرح انقلاب های کوبا، چین و غیر آن بود میخواستند با از پیرامون به مرکز نفوذ کنند و با تحت فشار قرار دادن حکومت مرکزی، قدرت را به دست بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: آنها شناخت درستی از رهبری امام خمینی(ره) نداشتند و به همین دلیل طرح انها با شکست مواجه شد.
خرمشاد گفت: امام راحل با تکیه بر مردم توانست شورش های مختلف را که توسط کمونیست ها طراحی می شد از جنبش خلق ترکمن، خلق عرب وغیر آن، خاموش کند و به اوضاع کشور سامان دهد.
همایش 2 روزه چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران با حضور مهمانانی از کشورهای بحرین، بنگلادش، نیجریه، عمان، اندونزی و آفریقای جنوبی در قشم آغاز شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس از توابع استان هرمزگان است.
7500 /6048
کد N2088774

وبگردی