آفتاب

همبستگی دیپلماتیک با مردم ونزوئلا در چین

همبستگی دیپلماتیک با مردم ونزوئلا در چین

پکن- ایرنا- شماری از سفرا و دیپلمات های مقیم چین شامگاه چهارشنبه با حضور در سفارت ونزوئلا در پکن ضمن اعلام همبستگی با ملت ونزوئلا، دخالت های آمریکا در نا آرامی های این کشور را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا سفیر ونزوئلا در چین در این مراسم گفت: دولت ونزوئلا هرگونه مداخله جویی آمریکا در امور داخلی خود را محکوم می کند و با آن مخالف است.
'ایوان زرپا گوررو' افزود: از اعضای جامعه بین الملل و همه کشورهای عضو سازمان ملل می خواهیم به مواضع دولت مادورو و ملت ونزوئلا احترام بگذارند.
او گفت: همچنین از جامعه جهانی می خواهیم بدون توجه به مواضع واشنگتن، به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا احترام بگذارند.
سفیر ونزوئلا در چین ادامه داد: هرگونه مداخله جویی از سوی آمریکا را رد می کنیم و امیدواریم این موضوع که یک موضوع داخلی است به طور صلح آمیز حل شود.
سفیر ونزوئلا در چین ضمن تشکر از حضور سفرا و دیپلمات های خارجی در این مراسم تصریح کرد: روابط دوستانه خود را با چین ادامه خواهیم داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم با حضور در این مراسم گفت: این مراسم با هدف حمایت دیپلماتیک از مردم ونزوئلا در مبارزه برای حفظ استقلال و حمایت از دولت قانونی 'مادورو' رییس جمهوری این کشور برگزار شده است.
محمد کشاورز زاده که با زبان اسپانیایی سخنرانی می کرد افزود: دنیا باید با قوانین و مقررات و حقوق بین الملل مطابقت داشته باشد ولی کاری که آمریکایی ها در ونزوئلا انجام می دهند و می خواهند دولتی را بر مردم ونزوئلا تحمیل کنند نه با قوانین و مقررات بین المللی و نه با عرف دنیا، همسو نیست.
او تاکید کرد به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت کرده ام تا از دولت قانونی ونزوئلا و همچنین ملت این کشور حمایت کنم.
سفیر سوریه در چین هم در این آیین با اعلام حمایت از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد سوریه نیز مانند ونزوئلا زیر فشار آمریکا قرار دارد و واشنگتن قصد دارد در امور داخلی دمشق نیز دخالت کند.
او افزود: دلیل مخالفت آمریکا با این دو کشور، حضور مادورو و اسد نیست مشکل سیاست های ضد آمریکایی این دو کشور است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا باعث ناامنی در بسیاری از مناطق جهان از جمله منطقه خاورمیانه شده است
تاکید آمریکا در برخورد با مسایل سیاسی، دارای استانداردهای دوگانه است و از حقیقت دفاع نمی کند بلکه منافع خود را دنبال می کند.
سفیر سوریه در چین تصریح کرد تاریخ دولت آمریکا سراسر جنایت و خیانت است ولی متاسفانه کسی به آن نمی پردازد.
'الیا کایامو' سفیر نامیبیا در چین هم در این مراسم ضمن اظهار حمایت از دولت مادورو تاکید کرد امروز ونزوئلا و فردا کشورهای دیگری مورد دخالت آمریکا قرار می گیرند پس ما باید برای ثبات جهان تلاش کنیم.
در بخش دیگری از این آیین، سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم چین با فرصت های سرمایه گذاری در ونزوئلا آشنا شدند.
**آساق**1904**
کد N2088197

وبگردی