آفتاب
برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر حریق؛

چسب نانویی در سازه‌های مهم بیمارستانی و مذهبی استفاده شد

چسب نانویی در سازه‌های مهم بیمارستانی و مذهبی استفاده شد

چسب های نانویی ایرانی برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر حریق اخیرا در تعدادی از بیمارستان ها و اماکن مذهبی مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی، چسب نانویی موسوم به چسب مگا استون تولید می‌کند که این چسب در سازه‌هایی نظیر مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، یک بیمارستان خصوصی، دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله و مصلی تهران استفاده شده است.

این محصول برای افزایش مقاومت سازه‌ها در برابر حریق تولید شده است.

چسب مگا استون در سازه‌های مختلفی نظیر مسجد جمکران، مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) مورد استفاده قرار گرفته است.

مگا استون چسب نانویی مخصوص اتصال سنگ به بتن و سنگ به فلز و همچنین سنگ به سنگ است که با رعایت الزامات استاندارد ASTM C۸۸۱ موفق به دریافت تأییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شده است.

نازنین جعفرپور، کارشناس بخش تحقیقات این شرکت گفت: سرعت چسبیدن این چسب نسبت به مواد رایج در صنعت ساختمان سه برابر بیشتر بوده و میزان مصرف آن نیز کمتر است. از این‌رو این محصول جذابیت زیادی در صنعت ساختمان دارد.

وی افزود: همچنین ضریب ایمنی این چسب نسبت به ملات ماسه و سیمان بیشتر است. از ویژگی‌های مثبت این چسب نانویی در نمای ساختمان این است که نیاز به پیچ و رول‌پلاک در نمای ساختمان نیست. در مجموع استفاده از این چسب می‌تواند به سبک‌سازی و مقاوم‌ترشدن سازه کمک شایانی کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی به‌صورت دوره‌ای، چهار بار در سال، نسبت به نمونه‌برداری از این محصول اقدام کرده تا پایش و کنترل مستمر کیفیت این محصول با ضریب اطمینان بالایی انجام شود. این محصول سال ۱۳۹۵ موفق به دریافت تأییدیه یک‌ساله گواهی نانومقیاس شد و در سال ۱۳۹۶ تأییدیه سه‌ساله این محصول اخذ شد.

کد N2087657

وبگردی