آفتاب

تنها وصیت‌نامه ۱۲۰۰ شهید آذربایجان‌غربی گردآوری شده است

تنها وصیت‌نامه ۱۲۰۰ شهید  آذربایجان‌غربی گردآوری شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر جذب دستگاه‌های اجرایی شدند.

به گزارش ایسنا، مهدی فعال با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه نزدیک به ۲۵۰۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در سطح استان بیکار هستند که ۳۰۰ نفر از آنها را فرزندان فارغ التحصیل شاهد تشکیل می‌دهند، اشتغال را از دغدغه‌های استان و به تبع آن خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان برشمرد و گفت: برابر قانون پنج ساله ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچ فرزند شهیدی نباید بیکار باشد که تحقق این امر نیازمند فراهم سازی بسترهای اشتغال در استان است.

وی افزود: در طول چهل سال گذشته، بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش بنیاد در دستگاه‌های دولتی استخدام، بیش از ۹۶ هزار مورد حمایت از فعالیت‌های اشتغالزایی و خود اشتغالی در قالب تسهیلات پرداختی، بیش از ۱۸۰ هزار مورد مشاوره اشتغال، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای بیش از ۸ هزار نفر، معرفی بیش از ۱۲۰۰ نفر در قالب طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های استان از جمله اقدامات بنیاد شهید آذربایجان غربی در حوزه اشتغالزایی و حمایت از خود اشتغالی است.

فعال با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده‌اند افزود: ادارات کل آموزش و پرورش، دادگستری و مجموعه‌های تحت نظر وزارت کشور بیشترین جذب را از میان این افراد داشته‌اند و برای بیش از هزار نفر نیز پیش بینی پرداخت تسهیلات خود اشتغالی تا پایان سال جاری را داریم.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی با تحت پوشش قرار دادن ۱۲۷ هزار نفر از خانواده‌های شهید و ایثارگر از نظر تعداد افراد تحت حمایت بنیاد جز ۱۰ استان اول است و در حال حاضر توفیق خدمت به ۱۲ هزار شهید، بیش از ۱۹ هزار جانباز و ۲۰۰۰ آزاده به همراه خانواده‌هایشان را دارد.

وی اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد از اهداف و سیاست‌های عملکردی بنیاد شهید در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثار در جامعه قرار دارد و جمع‌آوری و مستندسازی ۱۵۰ هزار سند مربوط به شهدا و تبدیل به محصولات فرهنگی در قالب بیش از ۷۱ عنوان کتاب در سطح کشور، تدوین فرهنگ اعلام و دایره‌المعارف شهدای استان در دو جلد که در ۲۸ محور به معرفی شهدای استان می‌پردازد، تدوین و تهیه فیلم مستند از ۳۰۰ شهید استان، رونمایی از روزشمار شهدای استان با همکاری صدا و سیمای استان، تدوین تاریخ شفاهی شهدای استان که تاکنون برای بیش از ۱۰۰۰ شهید استان تنظیم شده است، برگزاری همه ساله بیش از ۵۰۰ عنوان یادواره شهدا در سطح استان، اجرای برنامه‌های متعدد در مساجد محلات و کانون‌های فرهنگی توسط ۵۰ نفر از پیام آوران ایثار در سطح استان و همچنین مرمت و ساماندهی گلزارهای شهدای استان از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی است.

وی در عین حال گفت: تنها برای ۱۰ درصد از شهدای استان امکان تولید محتوای فرهنگی وجود دارد. از ۱۲ هزار شهید استان تنها وصیت‌نامه ۱۲۰۰ شهید گردآوری شده است. در حال حاضر تنها ۱۸۰۰ نفر از پدران شهدا و ۳۵۰۰ نفر از مادران شهدای استان در قید حیات هستند که غالباً هم در کهولت سن به سر می‌برند که شرایط گردآوری گنجینه‌های محتوای فرهنگی از شهدا را با سختی‌هایی مواجه کرده است.

فعال ادامه داد: تبدیل ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان به ۱۲ جلد کتاب نیز ازجمله برنامه‌های بنیاد شهید استان برای سال‌های آینده است.

انتهای پیام

کد N2087529

وبگردی