آفتاب
عضو شورای مرکزی خانه احزاب:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن شکننده توطئه دشمنان بود

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن شکننده توطئه دشمنان بود

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: حضور مردم در 22 بهمن ماه میلیونی، خیره کننده و شکننده توطئه دشمنان بوده است، حضور مردم مانند تبر ابراهیم و بت شکنانه بود.

حجت الاسلام مرتضی کیاسری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به چهل ساله شدن انقلاب و برگزاری جشن سالگرد آن، افزود: سه عنصر تاثیر گذار در پیروزی انقلاب امام، مردم و اتحاد بودند و این سه مورد بر محور ارزش های مکتب شکل گرفته اند. مردم مکتبی، رهبر مکتبی و وحدتی که بر مدار و محور مکتب شکل گرفت موجب پیروزی انقلاب شد.
بنیانگذار مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی اضافه کرد: به طور طبیعی در دهه های آینده تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) باید این سه نکته مورد توجه قرار گیرند و کسانی که معتقد به تداوم نهضت اسلامی هستند به عنوان یک ضرورت به این سه محور توجه داشته باشند.
وی عنوان کرد: معتقدم در بین سه عنصر، مقوله مردم برای دفاع از مکتب و رهبری عنصری کلیدی است. مفهوم جمهوری اسلامی خلاصه ای از نقش رهبری مکتب، مردم مکتبی و اتحاد و وحدت است. اسلام زمانی تداوم می یابد و پیروز می شود که جمهوریت این نظام حفظ شود و مردم را از دست ندهیم.
عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران یادآور شد: در زمان امیرالمومنین (ع) هم اسلام بود و هم امامت، ولی مردم از کنار اسلام و رهبری حذف شدند و در مسیر دنیاگرایی و بی وفایی قرار گرفتند، لذا امام چاره ای جز انزوا و خانه نشینی نداشت، چون مردم همراه رهبری نبودند، وحدت نداشتند و مکتب دنیا را برگزیدند.
کیاسری خاطرنشان کرد: امام علی (ع) زمانی حاکم می شود که مردم از او درخواست می کنند، بنابراین حضور مردم حجت را برای حکومت امیرالمومنین (ع) تمام کرد، عنصر مردم همان جمهوریت امروزی است که برای پیشبرد اهداف کلان کشور و نظام مهم و ضروری است.
رییس پیشین هیات اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب تاکید کرد: موضوعی که باید در دهه پنجم انقلاب بیشتر به آن پرداخته شود توجه به خواسته ها، عواطف و مشکلات مردم، همسانی و توجه به معیشت مردم است، فکر می کنم در چهار دهه گذشته به مرور سطح این نوع از توجهات و دغدغه های مسئولان نسبت به مردم کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: حضور مردم را باید به حساب امام، شهدا، جانبازان، تجربیات و زجرهای گذشته مردم، و آبروی مقام معظم رهبری بگذارید.
کیاسری افزود: مردم بحث انقلاب و خون شهدا را از کاستی ها و مشکلات خود جدا کرده اند، از این جهت اگر حضور مردم را به حساب عملکرد خوب خود بگذاریم از اصلاح رفتارهای خود در حد کلان غافل می شویم.
وی گفت: معتقدم احزاب بخشی از مردم هستند و انتظارات مردم را در نظامی متشکل تبیین می کنند، جایگاه احزاب در اصل 26 قانون اساسی جایگاه بلند و قابل توجهی است، ولی متاسفانه نگاه کلان به گونه ای است که احزاب و تشکل ها را به عنوان مزاحم می بینند.
کیاسری ادامه داد: به فرهنگ تحزب توجه نمی شود و عرصه برای حضور و خدمت کردن احزاب مهیا نیست، توجه به جمهوریت که احزاب را هم در بر می گیرد، توجه و احترام به حضور، مشارکت و خواسته های مردم است، اسلامیت نظام در قانون اساسی بر جمهوریت و حضور مردم مهر تایید می زند.
عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران یادآور شد: وقتی جوانان احساس کنند در نظام سیاست گذاری، تصمیم گیری و اجرایی کشور دخیل هستند، در مجلس قوانینی به نفع آنها تصویب می شود و نمایندگان آنها را فراموش نمی کنند خود به خود سرباز و همراه نظام شده و سطح امیدواری آنها به آینده نیز افزایش می یابد.
سیام*ا.ع*1535
کد N2087016

وبگردی