آفتاب

شینهوا: رهیافت اروپا در قبال ایران دوگانه و نادرست است

شینهوا: رهیافت اروپا در قبال ایران دوگانه و نادرست است

پکن- ایرنا- خبرگزاری رسمی چین در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد روس نوشته است که رهیافت دوگانه اروپا در قبال ایران نادرست و غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا شینهوا روز سه شنبه با اشاره به اظهارات 'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرده است اروپا تنها برای خرسندی آمریکا به دنبال افزودن بر فشارها بر ایران است.
گزارش خبرگزاری چین از قول این مقام روس ادامه می دهد: اروپا نباید بازیچه دست آمریکا شود نباید به خاطر خوشنودی واشنگتن به رهیافت های دوگانه روی آورد و اصول و موازین بین المللی را در برابر ایران زیر پا بگذارد.
او از اروپا خواسته است به انتخاب های درست روی آورد و نیت واقعی همکاری داشته باشد و کاری کند که ایران واقعا به صداقت اروپا پی ببرد و همکاری درستی را از سوی کشورهای آن قاره شاهد باشد.
شینهوا می نویسد که ریابکوف پس از مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مصاحبه ای با خبرنگاران گفته است برخی از کشورهای اتحادیه اروپا موازین سازمان ملل و نرم های بین المللی را زیر پا گذاشته و ایران را مورد تحریم قرار داده اند.
خبرگزاری چین به نقل از او نوشت: برخی از این کشورها موضوع برنامه موشکی ایران و یا کاهش برد موشک ها و تعطیلی این صنعت را پیش کشیده اند اما این درخواست و این رهیافت فقط براورده کردن خواسته ها و توقعات آمریکا است و به هیچ وجه مورد قبول نیست و با توافقنامه هسته ای سال 2015 میلادی نه تنها همخوانی ندارد بلکه یک ضرر بزرگ به برجام است.
شینهوا نوشت که در توافق هسته ای آن سال موسوم به برجام فقط آمده است که فعالیت های هسته ای ایران در قبال توقف تحریم ها محدود می شود.
خبرگزاری رسمی چین افزوده است گام اروپا برای سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX) می تواند ایجاد کننده شرایط عادی برای همکاری های اقتصادی با ایران باشد، ریباکف نیز این موضوع را یک گام مثبت دانسته و افزوده است: این حداقل کار انجام شده است که البته بهتر از این است که هیچ گامی برداشته نشود.
شینهوا می نویسد که روسیه خواستار آن است که درهای این سامانه مالی به روی کشورهای ثالث نیز باز شود و شرایط به گونه ای باشد که آنها بتوانند از این طریق به طور مستقیم با ایران معاملاتشان را انجام دهند و آن زمان این یک سامانه کامل خواهد بود.
آساق**231**1904**
کد N2086525

وبگردی