آفتاب

تردد کامیون در مرز ایران و ترکیه تسهیل می شود

تردد کامیون در مرز ایران و ترکیه تسهیل می شود

تهران- ایرنا- مسئولان گمرک بازرگان و گمرک گوربلاغ ترکیه برای تسهیل تردد خودروها در مرز دو کشور بر سر پذیرش روزانه 450 دستگاه کامیون توافق کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از گمرک، نشست مشترک مسئولان گمرک دو کشور با حضور فرماندار شهر دوبایزید و ناظر گمرکات استان آغری و مدیر کل گمرک دوبایزید ترکیه و اعضای کمیته هماهنگی در محل گمرک بازرگان برگزار شد‌.
در این نشست قرار شد با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری بین کشور ایران و ترکیه و به تبع آن افزایش خروج محموله های تجاری از مرز بازرگان، روزانه هر دو طرف نسبت به پذیرش 450 دستگاه کامیون اقدام کنند تا از طولانی شدن صف در پشت درب های گمرک جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، ترکیه به عنوان یکی از همسایگان ایران که همواره تلاش کرده صادرات خود به کشورهای همسایه را توسعه دهد، در بین یکصد کشور واردکننده کالا از ایران رتبه پنجم را دارد.
مقایسه واردات این کشور از ایران تا پایان دی ماه امسال با مدت مشابه پارسال نشان می دهد که صادرات به ترکیه از نظر ارزش 21.33 درصد رشد و به لحاظ حجمی رشد 54.58 درصدی داشته است.
در این مدت ایران 2 میلیارد و 25 میلیون و 817 هزار دلار به ترکیه صادرات داشت، در مقابل ترکیه نیز 2 میلیارد و 38 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرد که 5.71 درصد از ارزش کل کالاهای وارداتی به ایران در 10 ماهه امسال را تشکیل می دهد.
اقتصام*2025**2022
کد N2086404

وبگردی