آفتاب

جشنواره تئاتر فجر بارانی و کم‌حاشیه آغاز شد

جشنواره تئاتر فجر بارانی و کم‌حاشیه آغاز شد

نخستین روز سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کم حاشیه، بارانی و تحت تاثیر اختتامیه جشنواره فیلم فجر سپری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیروز (دوشنبه ۲۲ بهمن) سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کم حاشیه، آرام، در هوایی بارانی و تحت تاثیر اختتامیه جشنواره فیلم فجر آغاز شد.

نمایش خیابانی «شدن» به کارگردانی علی محمد رادمنش زنگ آغاز این دوره از جشنواره را در محوطه تئاترشهر زد.

اما کمی آنسوتر همین محوطه شاهد مجادله کوتاهی بین سامان خلیلیان (مدیر بخش دیگرگونه‌های اجرایی) با یکی از کارگردان‌های نمایش‌های حاضر در این بخش بود؛ اتفاقی که البته برای ساعات ابتدایی روز نخست جشنواره چندان غیرمعمول به نظر نمی‌رسد.

سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) هم در این روز به مجموعه تئاتر شهر آمد تا با آغاز سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجربه تماشای یک نمایش بنشیند. در این دیدار، شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی) و نادر برهانی مرند (دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر) هم او را در بازدید از مجموعه تئاتر شهر و تماشای تئاتر همراهی می‌کردند. «نامیرا» به کارگردانی امیرحسین شفیعی که در بخش چهل سالگی انقلاب اجرا می‌شود، نمایشی بود که با حضور معاون هنری وزیر اجرا و در نهایت به شهید مدافع حرم مهدی ثامنی‌راد تقدیم شد.

جز معاون وزیر، تئاتر شهر یک مهمان دیگر هم داشت؛ امیر جعفری در اولین روز جشنواره به سالن اصلی تئاتر شهر آمد و با دوستدارانش عکس گرفت. هرچند در همین زمان، همسرش ریما رامین‌فر در جشنواره فیلم فجر در برج میلاد حضور داشت.

اولین روز جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر هرچند در فضایی آرام سپری شد اما شاهد حضور بسیاری از خبرنگاران تئاتر در اتاق روابط عمومی تئاتر شهر بود که اختتامیه جشنواره فیلم فجر را دنبال می‌کردند.

کد N2086092

وبگردی