آفتاب

براثر باد و باران اسکله های مسافری هرمزگان تعطیل شد

براثر باد و باران اسکله های مسافری هرمزگان تعطیل شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر دریانوردی شهید باهنر بندرعباس اعلام کرد: اسکله های مسافری بندرعباس، قشم و هرمز امروز سه شنبه به علت بارندگی و افزایش شدت باد تعطیل است.

حمید رضا محمدحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا مساعد شدن شرایط جوی، رفت و آمد شناورهای مسافری و صیادی از اسکله شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز به صورت رفت و برگشت تا اطلاع بعدی ممنوع است.
اسکله های شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم از پر رفت آمد ترین مسیرهای دریایی بوده که برای مواقع فوری از طریق اسکله های لافت و پل برای جابه جایی مسافران استفاده می شود.

** تعطیلی مدرسه ها درپی باران و باد
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد: به علت وزش باد و باران و آبگرفتگی معابر مدرسه های نوبت صبح شهرستان بندرعباس در همه مقطع تحصیلی تعطیل است.
نعمت روز پیکر روز در گفت وگو با ایرنا افزود: تعطیلی مدرسه های بندرعباس بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر و بر اساس تصمیم فرمانداری شهرستان بندرعباس صورت گرفته است.
طبق اعلام هواشناسی هرمزگان، سامانه بارشی از روز شنبه هفته جاری وارد استان شده است که شدت این بارندگی در روزهای دوشنبه و سه شنبه است.
از بامداد امروز سه ‌شنبه 23 بهمن، نیز شاهد بارش باران و وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم که سرعت باد در مناطق بحرانی به فراتر از 40نات و ارتفاع موج به بیش از سه متر می رسد.
وزش باد تا بامداد روز چهارشنبه، تمامی مناطق و بنادر خلیج فارس و بویژه تنگه هرمز و همچنین مسیرهای دریایی به بنادر کشورهای جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
با توجه به وضعیت بحرانی پیش رو، تمهیدات لازم در بنادر استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان، صورت گیرد.
7195/6048
کد N2086068

وبگردی