آفتاب
چهل سالگی انقلاب

وزیر خارجه اسپانیا از ایران به عنوان قدرت مهم منطقه یاد کرد

وزیر خارجه اسپانیا از ایران به عنوان قدرت مهم منطقه یاد کرد

مادرید- ایرنا-«خوزه بورل» وزیر امور خارجه اسپانیا در پیام های توئیتری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تحسین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی از ایران به عنوان یک قدرت مهم منطقه ای یاد کرد.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا ، بورل در پیام خود نوشت: مطمئنا چنانچه دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا بار دیگر انتخاب نشود، ایران می تواند در برابر تحریم ها مقاومت کند اما اگر ترامپ پیروز شود، ایران می تواند برنامه هسته ای خود را از سرگرفته و نفوذ خود را در منطقه چند برابر کند.
وی گفت که آمریکا در دهه هفتاد میلادی دو شکست سخت را متحمل شد، یکی در ویتنام و دیگری در ایران. ویتنام اکنون به طور کامل در اقتصاد جهانی ادغام شده و رابطه عالی با ایالات متحده آمریکا دارد درحالی که جمهوری اسلامی ایران همچنان یک دغدغه برای دولت آمریکا است.
وزیر خارجه اسپانیا همچنین از ایران به عنوان یک قدرت مهم منطقه ای یاد کرده و می افزاید: ایران در جنگ سوریه نقش حیاتی داشته و به بشار اسد رییس جمهوری این کشور کمک کرده، درحالی که آمریکایی ها درحال ترک سوریه هستند.
وی همچنین به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفته این قدرت منطقه ای طی این دوران تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است. در سال 1976 میلادی در ایران 35 درصد مردم باسواد بودند و اکنون این رقم به 84 درصد رسیده است. افزون بر آن در سال 1980 فقط پنج درصد زنان شاغل تحصیلات دانشگاهی داشتند، ولی امروز این رقم به 47 درصد رسیده است.
شبک**اروپام *5*491**1392
کد N2086000

وبگردی