آفتاب
چهل سالگی انقلاب

جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در سوریه برگزار شد

جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در سوریه برگزار شد

تهران - ایرنا - جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوشنبه شب با حضور مقامات و مسئولان عالی رتبه سوری و دیپلماتهای ایرانی در هتل 'داما روز' دمشق برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق در این مراسم بر ادامه حمایت ایران از دولت و ملت سوریه تا پیروزی کامل بر تروریسم تاکید کرد.
'جواد ترکابادی' گفت: ایران در مرحله بازسازی نیز درحمایت از مردم سوریه که پیروزی های مهمی در مبارزه با تروریسم کسب کرده است، پیشرو خواهد بود.
وی با اشاره به ریشه های تاریخی روابط ایران و سوریه بر ادامه این روابط در راستای تحقق منافع دو ملت تاکید کرد.
ترکابادی اضافه کرد: ایران از حاکمیت ملی خود دفاع کرد و روابط مستحکمی را براساس همکاری های عادلانه و منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بنیان گذاشت.
سفیر جمهوری اسلامی بر پشتیبانی ایران از محور مقاومت و بویژه بازپس گیری حقوق کامل ملت فلسطین تاکید کرد.
معاون وزیر خارجه سوریه نیز در این مراسم گفت: همکاری ایران و سوریه برای تحقق پیروزی های بیشتر بر تروریسم و حامیان آن ادامه دارد.
فیصل المقداد اضافه کرد: روابط دوستانه میان دو کشور براساس احترام متقابل و منافع دو ملت استوار است.
وی با تاکید بر مبارزه با تروریسم تا پاکسازی کامل خاک سوریه گفت: سوریه در مقابل با محاصره اقتصادی و تحریم های یکجانبه که شهروندان و کودکان بیگناه را هدف قرار داده است پایداری و مقاومت می کند.
در این مراسم 'نجاح عطار' معاون رئیس جمهوری سوریه، 'حموده صباغ' رئیس مجلس، 'عماد خمیس' نخست وزیر، 'هلال الهلال' معاون دبیرکل حزب بعث، 'بثینه شعبان' مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس سوریه، نمایندگان هیات های دیپلماتیک مقیم سوریه، مسئولان فلسطینی، نخبگان دینی، سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای حضور داشتند.
شبک**6116**1392
کد N2085997

وبگردی