آفتاب

گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در الجزایر

گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در الجزایر

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسمی از سوی سفارت کشورمان در الجزایر با حضور جمع زیادی از مهمانان عالی رتبه و مقامات کشوری و لشکری الجزایر در سالن مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی این کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دو تن از وزیران دولت الجزایر آقایان «طاهر حجار» وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی و «مصطفی قیطونی» وزیر انرژی الجزایر به نمایندگی از رئیس جمهور و دولت این کشور در این مراسم حضور یافتند.

همچنین ۹ تن از وزرای سابق این کشور، نایب رئیس مجلس، رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، ۱۴ نفر از نمایندگان مجلس ملی و سنا، رئیس شورای عالی اسلامی کشور، تعدادی از رؤسای احزاب سیاسی، شماری از سردبیران روزنامه‌ها و ارباب جراید، مقامات وزارت امور خارجه و تعدادی از شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای و دانشگاهی الجزایر با حضور در این مراسم، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و دولت ایران تبریک گفتند.
در این جشن پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر طی سخنانی با تشریح دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته، توطئه‌های صورت گرفته از سوی دشمنان انقلاب را برشمرد و تأکید کرد: ملت شجاع و انقلابی ایران با خنثی کردن این توطئه‌ها توانسته است علیرغم فشارها و مشکلات ناشی از توطئه دشمنان، راه خود را به سوی رشد و تعالی هر چه بیشتر ادامه دهد.
سفیر کشورمان با اشاره به روابط خوب سیاسی، فرهنگی و پارلمانی میان ایران و الجزایر ابراز امیدواری کرد: ارتباطات اقتصادی و مراودات تجاری فیمابین نیز بیش از پیش گسترش پیدا کند.

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات گردشگری و تسهیلات صورت گرفته در این خصوص، از فعالان اقتصادی الجزایر برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد.
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و تابلو فرش‌های ایرانی با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایرانی در معرض دید مهمانان قرار گرفت که مورد توجه آنان واقع شد.
انتهای پیام

کد N2085255

وبگردی