آفتاب

300میلیارد ریال صرف ساخت کارخانه تولید داروی جنوب شرق شد

300میلیارد ریال صرف ساخت کارخانه تولید داروی جنوب شرق شد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل کارخانه تولید داروی جنوب شرق کشور گفت : طی 23 سال تلاش بزرگترین کارخانه تولید داروی جنوب شرق کشور با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال که بخشی از آن به صورت ارزی در قالب 700 هزار یورو تامین شده، ساخته شد.

به گزارش ایرنا ، همزمان با چهل سالگی انقلاب و در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو اولین و بزرگترین کارخانه تولید داروی جنوب شرق کشور در شهرک صنعتی رفسنجان به بهره برداری رسید.
حسین محمدی مدیرعامل این کارخانه بیان کرد: این کارخانه در سال 74 ثبت سازمان غذا و دارو شد و از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرد و نیز در سال 92 برای راه اندازی آن، کارها تا تکمیل نهایی به سرعت پیش رفت.
وی گفت : این کار خانه در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع احداث شده که از این میزان 2500 مترمربع زیربناب ساختمان کارخانه است و انواع قرص، کرم و اقلام دارویی در این کارخانه تولید می شود.
محمدی خاطرنشان کرد: در این کارخانه به صورت مستقیم برای 60 نفر متخصص و غیر متخصص به طور مستقیم و برای 300 نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.
*** از ظرفیت خورشید باید جهت تأمین برق استفاده کرد
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با اشاره به اینکه استان کرمان و منطقه شمال این استان در نوار کویری و از نعمت خورشیدی برخوردار است گفت: عملیات پروژه 7 مگاواتی خورشیدی با اعتبار 11 میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز شده و در تیرماه سال آینده بهره برداری می شود.
احمد انارکی محمدی تأکید کرد: باید از زیرساخت نیروی خورشیدی بهره گرفت، به دلیل ارزان بودن برق در کشور نتوانستیم در بخش انرژی های پاک بهره مند شویم و باید از این موهبت استفاده و انرژی های نو را به مدار وارد کرد.
وی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی داشته و از آنجایی که چالش ها و تحریم های ظالمانه دشمن و جنگ تحمیلی علیه ایران وجود داشت باز هم انقلاب خوب عمل کرده است.
وی بیان کرد: ایران در اقداماتی از جمله علمی، توسعه علم و دانش، نانو، هسته ای و موشک های میان برد جزو 10کشور برتر دنیا قرار دارد و جوانان و نخبگان ایرانی این مباحث را به سرانجام خوب رساندند.
انارکی محمدی بیان کرد: به فرموده رهبری؛ به بخش بیرون و کشورهای دیگر نگاه کنید و خود را با قبل از دوران انقلاب مقایسه نکنید؛ لذا امروز با وجود تحریم های ظالمانه ای که از سوی دشمن صورت می گیرد بخشی از این تحریم ها فرصت بود که توانستیم پیشرفت کنیم و موفق باشیم.
انارکی محمدی بیان کرد: آینده کشور به سمت آزادسازی قیمت ها پیش می رود و امروز می بینیم که پیاز و سیب زمینی که با حجم زیاد مصرف آب به ثمر می رسد به قیمت واقعی به فروش می رسد .
وی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم در چهل سالگی پیروزی انقلاب دستاوردهای انقلاب را برای مردم بیان کنیم و چالش ها را به سمت بهترین ها هدایت کنیم.
رفسنجان با جمعیت بالای 300 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
کد N2085229

وبگردی