آفتاب
فریدون جیرانی:

سرمایه فیلم من پاک و حلال است

سرمایه فیلم من پاک و حلال است

نشست خبری فیلم آشفتگی با حضور فریدون جیرانی و عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب صبا عربزاده، فریدون جیرانی در این نشست از علاقه اش به سبک فیلم های نوآر گفت و عنوان داشت، این مریض احوالی و پریشانی در شخصیت فیلم های من وجود دارد. یک مواقعی ممکن است این آشفتگی و مریضی با علم روانشناسی بخواند و یک موقع ربطی نداشته باشد اما همواره آیتمی است که در فیلم های من پر رنگ است.
بهرام رادان بازیگر فیلم نیز در خصوص فضای فیلم گفت همه ما سعی میکردیم مترونوم مدِ نظر آقای جیرانی را رعایت کنیم و به همین لحاظ فیلم برای مخاطب ممکن است اندکی بی تحرک و لَخت بیاید. مهران احمدی بازیگر دیگر فیلم نیز با بیان اینکه آشنا شدن با جیرانی و کار در فیلم های وی تجربه جدیدی را به روی بازیگر باز میکند عنوان کرد بازی و کار باایشان برای همیشه در ذهن من ماندگار خواهد ماند.

بهرام رادان فریدون جیرانی را یک برند خواند که تنها نامش برای اعتبار یک فیلم کافی است. مهناز افشار نیز در ادامه گفت: حضور در کلاسهای ایشان مثل حضور در کلاس های درس است که میتوانی و باید چیزهای بسیاری بیاموزی.
نسیم ادبی (بازیگر) نیز حضور در این فیلم را یک افتخار بزرگ دانست و عنوان کرد این فیلم تمام شاخصه های یک فیلم درجه یک را دارا است. فریدون جیرانی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص استفاده مکرر از نام فامیل مشرقی در کارهایش افزود این نام برای من ادای دین بود به مردی که مدیر مدرسه من بود. من در شهرستان بسیار کوچکی زندگی میکردم که چهار خیابان داشت با یک سینما، او بود که مرا با قصه و روزنامه آشنا کرد و دریچه های زندگی را به روی من گشود.
فریدون جیرانی همچنین گفت میخواهم برای ادای دین به ساموئل خاکچیان فیلم دلهره را بازسازی  کنم و همه در آمد حاصل از آن را به خانواده اش تقدیم کنم. وقتی ما جوان بودیم او صاحب سبک بود. وی در انتها از همه عوامل فیلم تشکر کرد و اضافه کرد پول ساخت ِ این فیلم پاکِ پاک است و از راه حلال. به دست آمده.
کد N2085192

وبگردی