آفتاب
تورج اصلانی:

حرفهایی دارم، سینما صدای من است

حرفهایی دارم، سینما صدای من است

فیلم سینمایی حمال طلا به کارگردانی تورج اصلانی روز بیست و یکم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت با حضور اصحاب رسانه اکران شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب صباعربزاده، دراین نشت خبری که با حضور عوامل  این فیلم برگزار شد تورج اصلانی(کارگردان) از مشکلات اقتصادی گفت که سبب ساز ساختن این فیلم شد. اقتصاد بیماری که انسان های ساده ای را به کام مرگ میکشد. وی در خصوص شغل های که در فیلم وجود دارد توضیحاتی داد و در خصوص تعفنی که در فیلم وجود داشت گفت : ما یک مثل داریم تحت این عنوان که پول  به چرکِ کف دست میماند، انسان در گیر این چرک کثیف است برای پول در آوردن، برآیند اقتصادی کشورمان همان چیزی است که من در فیلم نشان دادم و ما چون هنرمند هستیم سِنسورهایمان قوی تر است و سعی میکنیم این مسائل را بیان کنیم.وی در ادامه عنوان کرد یکسری شغل های خاص در بازار وجود دارد مثلا شغل کیفی واقعا هست، ما مدتها تحقیق کردیم، حتی کارگاه طلاسازی که فیلم برداری در آن انجام شد طوری ساخته شده بود که دو نفر طلاساز حاضرشدند آنجا را بخرند و کار کنند. من سعی کردم گندآبی که آشفتگی بازار در زندگی مردم ایجاد کرده است رابه تصویر بکشم.

تهیه کننده فیلم نیز با انتقاد از نحوه انتقاد منتقدان گفت: این فیلم فیلمی قابل دفاعی است اما متاسفانه یکسری آدمهای بی اخلاقی هستند که مسائل سیاسی را وارد هنر میکنند، زحمات عواملی که یک فیلم را میسازند نادیده میگیرند و تُرک تازی میکنند. منصور سهراب پور در ادامه افزود ما مسائل اساسی اجتماعی را نقد کردیم. مسائل اقتصادی مردم را اذیت میکند و وظیفه ما به عنوان هنرمند این است که این مسائل را مطرح و نقد کنیم.
ژاله صامتی بازیگر زن فیلم نیز بیان کرد من کارهای سخت را دوست دارم. کارهایی که معمولا دیگران از انجام دادنشان شانه خالی میکنند. برای همین بود که نقش ژاله را پذیرفتم. کارگردان فیلم نیز در خصوص نقش زن فیلم گفت: فضای فیلم به نظرم خیلی مردانه می‌آمد به همین دلیل ژاله را برای تلطیف این فضا در نظر گرفتم. زنی که با دنیای مردانه بیگانه است در عین اینکه به نظر می آید راغب و مشتاق برقرای رابطه و داشتن خانواده است اما مردان را و دنیایشان را نمیشناسد به همین دلیل ناشیانه برخورد میکند.
تورج اصلانی در خصوص پایان بندی فیلم توضیح داد: نمیخواستم  این دو نفر در خارج از ایران  آواره شوند. من با مهاجران زیادی سر وکار داشتم. سرنوشت تلخشان را دیدم و ترجیح دادم این دو در خاک خودشان بمیرند و به آن سرنوشت های تلخ دچار نشوند.
تورج اصلانی در جواب به این سئوال که آیا در آینده میخواهد به عنوان فیلم بردار فعالیت کند یا کارگردان توضیح داد. من حرفه ای دارم به نام تصویر برداری و حرف هایی دارم که میخواهم آنها را بنویسم و بیان کنم. هر زمان احساس کنم میخواهم حرف بزنم  قطعا کارگردانی میکنم و هر زمان هم ببینم تیمی هست که بخواهم با آنها کار کنم به عنوان تصویر بردار در عرصه سینما حضور پیدا خواهم کرد.


کد N2085191

وبگردی