آفتاب

سفیر ایران در دمشق: ایران آماده انتقال تجربیات خود به سوریه است

سفیر ایران در دمشق: ایران آماده انتقال تجربیات خود به سوریه است

تهران – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود را در همه زمینه ها به سوریه انتقال دهد.

به گزارش ایرنا، «جواد ترکابادی» روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: هم پیمانی ایران و سوریه یک ائتلاف و هم پیمانی اصولی و 40 ساله است و همانگونه که ملت و رهبران سوریه در گذشته درکنار ایران ایستادند، جمهوری اسلامی و ملت ایران نیز امروز درکنار ملت سوریه ایستاده اند.
وی اضافه کرد: حمایت ایران از سوریه یک موضع ثابت و اصولی است و جمهوری اسلامی تا پیروزی کامل بر توطئه دشمنان در سوریه به این موضع پایبند است و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه حمایت و پشتیبانی می کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیان کرد: دیدار اخیر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری از دمشق موفقیت بزرگی درپی داشت و همکاری های دوجانبه را وارد مرحله جدیدی کرد. در این دیدار توافقنامه های زیادی به امضا رسید که چارچوب مناسبی برای همکاری های آینده دو کشور است و تاکیدی بر ایستادگی ایران در کنار سوریه در مرحله بازسازی است.
ترکابادی گفت: سفیر ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیرامورخارجه سوریه به تهران نیز در چارچوب همکاری و همفکری مستمر دو کشور انجام شد و مسئولان دو کشور تحولات و اوضاع منطقه و صحنه بین المللی و موضوعات مورد اهتمام دو طرف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وی افزود: امریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم های ظالمانه یک جانبه ای را اعمال کرد، ولی جمهوری اسلامی با توان داخلی و خودکفایی توانست با این تحریم ها مقابله کند و فناوری ها و صنایع خود را توسعه دهد.
وی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران آماده است این تجربیات را در همه زمینه ها در اختیاردوستان خود در سوریه قراردهد.
ترکابادی اظهار کرد: ملت ایران با این انقلاب به حقوق خود دست یافت و با دستاوردهای خود در سال های گذشته نشان داد که ملتی تمدن ساز است.
سفیر ایران در سوریه افزود: ایران پس از انقلاب اسلامی به جایگاه ویژه ای در زمینه های مختلف علم و فناوری دست یافت و هم اکنون افزون بر چهارمیلیون دانشجوی ایرانی در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند.
ترکابادی به نقش آفرینی مثبت جمهوری اسلامی ایران در زمینه تلاش ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از جمله مشارکت در نشست های آستانه و سوچی نیز اشاره کرد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که سرنوشت سوریه باید توسط ملت این کشور و بدون هرگونه دخالت خارجی تعیین شود و ایران در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
ترکابادی اضافه کرد: برنامه و طرح های جدی برای توسعه و تقویت همکاری های میان ایران، سوریه و عراق در زمینه برق، گاز، نفت، مسیرهای هوایی و زمینی و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی میان سه کشور در دست بررسی است.
6116**شبس**1613
کد N2085178

وبگردی