آفتاب

داوری های لیگ یک مشکوک است

داوری های لیگ یک مشکوک است

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به قضاوت های ناعادلانه و مشکوک در لیگ یک اعلام داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک، بعد از اشتباهات فاحش داوری در دیدارهای اخیر تیم فوتبال آلومینیوم اراک که به گواه کارشناسان امر متضرر شدن این تیم را به دنبال داشته است، حسین خبیری در نامه ای خطاب به ریاست سازمان لیگ فوتبال ایران مراتب اعتراض رسمی خود را در این زمینه اعلام داشت. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای بهاروند

ریاست محترم سازمان لیگ فوتبال ایران

با سلام؛

احتراماً همانگونه که مستحضرید باشگاه های ورزشی کشور علی رغم مشکلات فراوان اقتصادی و هزینه های سرسام آور، تیم های خود را راهی مسابقات می کنند و از طرف دیگر همراهی همه جانبه مردم با رشته ورزشی پرطرفدار فوتبال، سبب می شود احساسات بسیاری از علاقمندان نیز درگیر تیم های ورزشی شود. مضاف بر این قطعاً استحضار دارید که نیروی انسانی بسیاری نیز در مسیر حضور تیم ها در مسابقات، وقت، تمرکز و حتی آینده کاری خود را وقف این مسابقات می کنند. در این بین حداقل انتظار سرمایه گذاران، مدیران، دست اندرکاران و هواداران باشگاه ها از برگزار کنندگان و متولیان امر برقراری عدالت و برابری میان تیم های شرکت کننده در مسابقات است. اما متاسفانه این روزها در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه های کشور شاهد آنیم که چنین امری مغفول واقع شده است و بدان پرداخته نمی شود. نمود عینی این موضوع در دیدار های هفته های اخیر تیم فوتبال آلومینیوم صورت پذیرفته است. جایی که در دیدار هفته هجدهم مقابل شهرداری تبریز، گل صحیح آلومینیوم مردود اعلام شده است، در دیدار هفته بیستم مقابل مس کرمان، پنالتی ای که به گواه کارشناسان برنامه تلویزیونی لیگ یک، پنالتی نبوده است علیه آلومینیوم اعلام شده و در دیدار هفته بیست و دوم مقابل گل گهر سیرجان نیز داور در نخستین دقیقه مسابقه، در صحنه ای که باز هم کارشناسان برنامه لیگ یک به عدم برخورد میان بازیکن مدافع و مهاجم تاکید کرده و پنالتی را اشتباه دانسته است به ضرر آلومینیوم پنالتی اعلام شده است. اما اشتباهات داور مسابقه در این دیدار به همین جا ختم نشد و بعد از اعلام پنالتی و مهار آن توسط دروازه بان آلومینیوم داور رای به تکرار پنالتی ای داد که آن تصمیم نیز از سوی کارشناسان داوری رد شده است. وقوع این سلسله اشتباهات داوری آن هم در برهه کنونی که تیم های زیادی در کورس رقابت بر سر صعود به لیگ برتر هستند و هر دیدار میان مدعیان از ارزش دوچندانی برخوردار است بی شک لطمات جبران ناپذیری به تیم ها وارد می کند و از طرفی یکسویه بودن این اشتباهات ممکن است بدبینی هر چه بیشتر علاقمندان به فوتبال را به همراه آورد و به مرور زمینه های دلزدگی دوستداران ورزش را از این پدیده نشاط بخش اجتماعی، فراهم آورد. لذا بدینوسیله این باشگاه مراتب اعتراض خود را به رویه کنونی اعلام می دارد و درخواست دارد کمیته محترم داوران با عنایت به موارد فوق، انتخاب داوران را با ظرافت هرچه بیشتر و نظارت بر عملکرد آنان را با دقت هر چه تمام تر انجام دهد تا ان شالله شاهد آن باشیم که در ادامه لیگ از هر گونه تضییع حق تیم های مختلف جلوگیری به عمل آید و حق به حقدار برسد.

با تقدیم احترام

حسین خبیری

کد N2085169

وبگردی