آفتاب

هندی ها در مرمت معبد هندوها در بندرعباس مشارکت می کنند

هندی ها در مرمت معبد هندوها در بندرعباس مشارکت می کنند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته میان این اداره کل و سفارت هندوستان مقرر شد شرکت های هندی در مرمت معبد هندوهای بندرعباس مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، رضا برومند عصر یکشنبه در حاشیه نشست مشترک با داویش اوتام، جانشین سفیر هندوستان در تهران ، اظهار داشت: طرح مطالعات مرمت، بازسازی و زیبا سازی معبد هندوها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تدوین و برای اجرا تحویل سفارت هندوستان در ایران می شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان با هندوستان مطابقت دارد که در این زمینه می توان به لباس، غذا و موسیقی اشاره کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: برگزاری جشنواره فرهنگی هند بهانه ای برای نزدیکی فرهنگ ها است و این جشنواره در بندرعباس با استقبال خوبی رو به رو خواهد شد و سعی داریم میزبان خوبی باشیم.
برومند ادامه داد: هرمزگان با 900 کیلومتر ساحل و 14 جزیره از شرایط منحصر بفردی برای گردشگری دریایی برخوردار است و این استان دروازه جدیدی را برای اقتصاد به خصوص اقتصاد گردشگری دریایی به روی کشور و دنیا خواهد گشود‌.
وی تصریح کرد: می توان به کمک بخش خصوصی یک دفتر مشترک گردشگری بین ایران و هند در بندرعباس ایجاد کرد که این به تبادل فرهنگی و گردشگری بین دو کشور کمک می کند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ، کشور هندوستان از گذشته رابطه دوستانه ای با ایران داشته و در طول تاریخ می توان این را مشاهده کرد در حالیکه کشورهای بسیاری ایران را در شرایط سخت تحریم های اقتصادی تنها گذاشتند.
وی اضافه کرد: هندوستان بدون نگاه منفعت گرایانه در کنار ایران ماند که این برای بسیار ارزشمند است.
7198/6048
کد N2085153

وبگردی