آفتاب

امداد رسانی به سیل زدگان بلوچستان پایان یافت

امداد رسانی به سیل زدگان بلوچستان پایان یافت

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به یک هزار و چهار سیل زده جنوب استان (بلوچستان) پس از هفت روز کار شبانه روزی پایان یافت.

رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بروز بارندگی شدید 14 تا 16 بهمن در جنوب سیستان و بلوچستان که منجر به بالا آمدن آب رودخانه های محلی شد نیروهای هلال احمر خدمات رسانی به مردم گرفتار سیلاب را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: در این راستا 327 نفر با 56 دستگاه خودرو در قالب 72 گروه عملیاتی هلال احمر خدمات رسانی به مردم درگیر سیلاب را آغاز کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای هلال احمر از 14 تا 20 بهمن به مردم 67 روستا در شهرستان های ایرانشهر، چابهار، نیکشهر و سرباز خدمات رسانی کردند.
راشکی گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت علاوه بر اسکان مردم سیل زده به هزار و 139 نفر آسیب دیده این حوادث خدمات رسانی کردند.
وی توزیع 256 دستگاه چادر امدادی، 360 تخته موکت، 887 تخته پتو، 606 کیلوگرم نایلون، 64 شعله والر و 55 شعله فانوس و بسته های غذایی را از جمله اقلام توزیعی در این مدت در جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا بعد از مدت ها خشکسالی و نبود باران در سیستان و بلوچستان از اواخر وقت 14 تا 16 بهمن شاهد بارندگی های شدید در جنوب استان بودیم به طوری که بیشترین آن با 170 میلی متر در ایستگاه بارانسجی شهر «نگور» مرکز بخش دشتیاری چابهار به ثبت رسید.
این بارندگی ها علاوه برخوشحالی مردم مشکلاتی نظیر بسته شدن 6 مسیر فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان، آبگرفتگی منازل و غیره را به همراه داشت.
سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316 **6081
کد N2084761

وبگردی