آفتاب

«ساعت خوش» خانواده شهدا در پردیس ملت

«ساعت خوش» خانواده شهدا در پردیس ملت

همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم با حضور در پردیس سینمایی ملت به تماشای فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» نشستند.

[p]به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم که حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی هم حضور داشت، از همسر شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری تقدیر شد.

انتظامی در سخنان کوتاهی در این مراسم گفت: خوشبختانه سینماگران ما به ژانر دفاع مقدس توجه خوبی دارند و هر سال محصولات خوبی در این حوزه تولید می شود و خوشبختانه بسیاری از این آثار توانستند این بخش مهم تاریخ کشور را به درستی و خوبی روایت کنند.

وی افزود: تولید محصولات فرهنگی برگرفته از سالهای دفاع مقدس، یک ضرورت است و خوشبختانه سینماگران به این موضوع توجه دارند چرا که می‌دانند این فرهنگ مولد ارزش‌هاست و نشانه اتکای ملت ایران به آن.

بر اساسا این گزارش، همسر شهید سیاح طاهری نیز در سخنانی با قدردانی از مسئولان برگزاری جشنواره اظهار کرد: وقتی به برخی حواشی افتتاحیه جشنواره نگاه می‌کنم، ناراحت می‌شوم اما وقتی به فیلم‌هایی نگاه می‌کنم که درباره‌ ارزش‌ها ساخته شده خوشحال می شوم. به نظرم این‌ها جزو رویش‌های انقلاب هستند؛ امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره هست که جزو رویش‌هاست مانند ماجرای نیمروز یا همین فیلم 23نفر...البته بعضی فیلم‌ها مثل «شیار 143» و «آژانش شیشه‌ای» در تاریخ ماندگار می‌شوند و این نشان می‌دهد که هنر ما گذشته از برخی حواشی‌، جای شکر و تقدیر و سپاس هم دارد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های شهید سیاح طاهری عنوان کرد: ایشان به جای یادواره‌ شهدا، در مناظق محروم و دور افتاده جشنواره دانش آموزی برای شهدا برگزار می کردند؛ همیشه در حال خدمت بودند و از مناطق محروم گرفته تا جبهه‌های نبرد حضور داشتند.

[p]«بیست ‌و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی مجتبی  فرآورده محصول سازمان سینمایی اوج است که برگرفته از رمانی با همین نام ساخته شده است؛ فیلم داستان گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند و اکثراً از تیپ ثارالله کرمان اعزام شده بودند و در اردیبهشت ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات بیت‌المقدس در مناطق مختلف جبهه اسیر شدند. کتاب «بیست‌ و سه نفر» نیز که محصول حوزه هنری است به چاپ شصت‌ام رسیده است.

6060

کد N2084350

وبگردی