آفتاب

طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می یابد

طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می یابد

مهاباد - ایرنا - قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاکید رییس جمهوری و وزیر جدید در مورد طرح تحول نظام سلامت، گفت: اجرای این طرح به عنوان مطالبه اصلی مردم با قوت تمام در کشور ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا «ایرج حریرچی» روز شنبه در بازدید از مراکز درمانی میاندوآب و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اجرای این طرح با هدف کاهش فشار مالی به مردم در حوزه بهداشت و درمان، دسترسی آنان به خدمات باکیفیت و دسترسی آسان تر به پزشکان عمومی و متخصص در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: اجرای طرح های پزشک خانواده، نظام ارجاع، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانیان، اجرای راهنمای بالینی و تغییر روش پرداخت از روش کارانه ای فعلی به روش پرداخت به صورت گروه های تشخیصی مرتبط که یک روش جدید در دنیاست، در کنار اهداف نظام تحول سلامت دنبال می شود.
او همچنین با اشاره به بازدید دوره ای از شهرستان های مختلف کشور، گفت: با برنامه ریزی مناسب می توان میاندوآب را علاوه بر قطب درمان جنوب آذربایجان غربی به عنوان قطب درمانی منطقه و شهرهای همجوار نیز تبدیل کرد.
«حریرچی» در دیدار از بخش های مختلف بیمارستان عباسی میاندوآب از سطح کیفی خدمات درمانی در این شهرستان اظهار رضایت و تاثیر طرح تحول نظام سلامت و هتلینگ این بیمارستان را خوب ارزیابی کرد.
وی گفت: با ساخت و افتتاح بیمارستان 250 تختخوابی جایگزین بیمارستان عباسی که توسط وزیر پیشین بهداشت کلنگ زنی شده است، بسیاری از مشکلات حوزه سلامت منطقه رفع می شود و مردم این شهرستان از خدمات درمانی بسیار خوبی بهره مند خواهند شد.
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بازدید از پروژه فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب نیز افزود: مسوولان استانی و شهرستانی باید برنامه زمانبندی مناسبی برای تجهیز و افتتاح این پروژه که از 99 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، داشته باشند.
«حریرچی» افزود: در آینده نزدیک با توجه به ظرفیت هایی که در چند سال اخیر در این شهرستان فراهم شده است، می توان میاندوآب را به عنوان مرکز درمانی چند شهرستان این منطقه در نظر گرفت و این موضوع از طریق مسوولان استانی و به ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی اذربایجان غربی پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از اتاق های عمل نوسازی شده بیمارستان عباسی میاندوآب نیز بازدید و دفاتر و اسناد موجود در اتاق های عمل را بررسی کرد؛ وی همچنین با پرستاران و بیماران بخش های مختلف این بیمارستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 1393 به اهتمام دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده و کاهش پرداختی مردم به مراکز درمانی به کمتر از 10 درصد، بهبود هتلینگ بیمارستانی و افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی به ویژه در مراکز کم برخوردار و حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی از جمله نتایج آن است.
9871/6185/3072
کد N2084238

وبگردی