آفتاب
یک مقام مسئول عنوان کرد؛

لزوم استفاده درست از اطلاعات فضای مجازی/ بهره‌گیری از اینترنت امن

لزوم استفاده درست از اطلاعات فضای مجازی/ بهره‌گیری از اینترنت امن

مجری توسعه خدمات فضای مجازی کودک در وزارت ارتباطات با تاکید بر لزوم مصرف درست از اطلاعات در فضای مجازی گفت: سواد رسانه‌ای امکان استفاده درست از اینترنت را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو سلجوقی در دومین مراسم روز جهانی اینترنت امن در مدارس گفت: اگر برای حفظ سلامتی هر انسان رعایت یک رژیم غذایی لازم است، برای بهره‌گیری مناسب از حجم انبوه اطلاعات و مصونیت از تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی نیز رژیم درست مصرف اطلاعات توصیه‌شده که سواد رسانه‌ای این رژیم را برای ما تنظیم می‌کند.

وی با بیان اینکه اینترنت امن ناظر بر آثار مثبت و منفی فضای مجازی در زندگی کاربران است، ادامه داد: در مواجهه با اینترنت دو نگاه صفر و یکی در ایران وجود دارد. اما ما نه می‌گوییم اینترنت مطلقا بد و نه مطلقاً خوب است. اینترنت هم یک ابزار است که مثل چاقو می‌تواند تأثیرات بسیار مثبت برای انجام یک عمل جراحی توسط یک دکتر متخصص یا کاربری در فعالیت‌های روزمره مثل پوست کندن میوه و یا اقدامات خشونت‌آمیز توسط یک فرد شیطان‌صفت داشته باشد.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: آثار اینترنت هم به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. سواد رسانه‌ای امکان استفاده درست از اینترنت را فراهم می‌کند.

سلجوقی سواد رسانه ‏ای را نیاز مغفول جامعه ایرانی دانست و الگوی یادگیری سواد رسانه‌ای را شامل سه مرحله مطالعه، تفکر انتقادی و تولید خلاقانه عنوان کرد.

مجری توسعه خدمات فضای مجازی کودک در وزارت ارتباطات، درباره اهمیت سواد رسانه ­ای در خانواده ایرانی گفت: در ادبیات جهانی صفر تا هجده سال را کودک می‌دانند، اما در ایران از منفی یک تا هجده سال را کودک می‌دانیم. چون معتقدیم تا سه ماه قبل از بارداری هم می‌توانیم با آموزش پدران و مادران روی تربیت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم تأثیر بگذاریم.

بیش از ۱۴۰ کشور دنیا مراسم روز جهانی اینترنت امن‌تر یا اینترنت پاک (SID- Safer Internet Day) را برگزار می کنند. در ایران نیز مراسم این روز با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ­سازی اینترنت امن در سطوح بالاتر، برگزار می شود.

کد N2083952

وبگردی