آفتاب

خطبه‌های حضرت زهرا(س) راهنمای یک جامعه دینی است

خطبه‌های حضرت زهرا(س) راهنمای یک جامعه دینی است

امام جمعه مشهد بیان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) با خطبه‌های خود جریان حکومتی را که از مسیر امام جدا شده بود، روشن کرده و عواقب سوء آن را به مردم گوشزد می‌کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: در کنار تمام احادیثی که از پیامبر خدا (ص) در عظمت حضرت زهرا (س) بیان شده، حدیثی که پیامبر شخصیت سیاسی و نقش‌آفرینی آن حضرت را در سرنوشت اسلام و هدایت مسلمانان مشخص می‌کند، شاخص است.

خطیب موقت نماز جمعه مشهد ادامه داد: این حدیث به روایت انس‌بن‌مالک نقل شده و اشاره دارد به اینکه پیامبر اکرم(ص) در نماز صبح در جایگاه سجاده به سمت ما برگشتند و فرمودند ای مردمی که اینجا نشستید هر وقت خورشید را از دست دادید به ماه تمسک کنید و هرگاه ماه را از دست دادید، به زهره تمسک کنید و هرگاه زهره را از دست دادید به دو ستاره صبح تمسک کنید.

وی افزود: براساس این روایت منظور پیامبر(ص) از خورشید، وجود مبارک خودشان بود و ماه استعاره‌ای از حضرت علی(ع)، زهره یعنی حضرت فاطمه(س) و منظور از دو ستاره صبح نیز امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بوده است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه در این روایت پیامبر اکرم(ص) تأکید کرده‌اند که این پنج تن از کتاب خداوند جدا نمی‌شوند تا روز قیامت، افزود: در این روایت یک پیش‌بینی وجود دارد و آن انحراف جامعه پس از رحلت پیامبراکرم(ص) است که با انحراف امت اسلام، رهبری از خط امامت منحرف شد و جریان غصب خلافت پیش آمد.

علم الهدی  افزود: پیامبر(ص) به امت توصیه می‌کند که اگر چنین شرایطی پیش آمد، باید سراغ فاطمه(س) بروند و ما درخطبه‌های آن حضرت پس از رحلت پدر بزرگوارشان و حتی پیش از آن را می‌بینیم که جملات ایشان دقیقا راهنمایی امت است. به این معنی که حضرت صدیقه طاهره(س) جریان حکومتی را که از مسیر امام جدا شده بود، روشن می‌کند و عواقب سوء آن را به مردم گوشزد می‌کند.

وی با اشاره به دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی خود قرار دارد. امروز روز مبارکی در تقویم انقلاب اسلامی است،‌ امروز روز نیرو هوایی و حماسه آفرینی‌های این نیرو در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. ارتش و نیروی هوایی قهرمانی‌های ارزشمندی را انجام دادند. این روز را به همافران و ارتش تبریک می‌گویم.

خطیب موقت نماز جمعه مشهد تاکید کرد: دهه فجر امسال از یک خصوصیت فوق العاده‌ای برخوردار است. عدد چهل عدد بسیار مقدسی است .

وی افزود: درباره دستاوردهای انقلاب رسانه ملی و رسانه دائما بحث دارند و بیان کرده‌اند که چه اتفاقاتی در زمینه دستاوردها داشته‌ایم. درباره توسعه اقتصادی در بستر چهل ساله انقلاب آقای بحرینی صحبتهای فرمودند.

ادامه دارد...

کد N2083634

وبگردی