آفتاب
رئیس اسبق فدراسیون کشتی:

ورزشکاران خوبی در مسابقات جام تختی حضور دارند

ورزشکاران خوبی در مسابقات جام تختی حضور دارند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: ورزشکاران خوبی در مسابقات امسال جام جهان پهلوان تختی حضور پیدا کرده اند و همین موضوع باعث افزایش سطح کیفی رقابت ها شده است.

پرویز سیروس پور روز پنجشنبه و در حاشیه مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات جام تختی یکی از قدیمی ترین رویدادهای بین المللی کشتی است که همه ساله با حضور کشتی گیران داخلی و خارجی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جام تختی شروعی مناسب برای رشد بسیاری از کشتی گیران بوده است، افزود: افزایش اعتماد به نفس و مبارزه تن به تن با رقبای داخلی و خارجی ویژگی هایی است که این مسابقات برای کشتی گیران جوان دارد.
سیروس پور همچنین با تقدیر از میزبانی کرمانشاه یادآور شد: سابقه خوب و روشن این استان در میزبانی رویدادهای مهم بین المللی بخصوص کشتی باعث شد تا فدراسیون امسال هم به کرمانشاه اعتماد و رای به میزبانی این دیار پهلوان پرور بدهد.
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران اظهار داشت: حضور 194 کشتی گیر، مربی، داور و سرپرست در کرمانشاه نشانگر توانایی خوب این استان برای میزبانی رویدادهای مهم بین المللی مانند رقابت های جام جهان پهلوان تختی است.
وی افزود: وجود تماشاگرانی مشتاق، مودب و پرشور در کرمانشاه باعث شده که مسابقات از هیجان خاصی برخوردار باشد و رقابت ها بسیار تماشایی دنبال شود.
سیروس پور در پایان ابراز امیدواری کرد با شناسایی نفرات خوب کشتی، تیم ملی بتواند در مسابقات پیش رو نتایج لازم را کسب کند.
سیروس‌پور سابقه مربی‌ گری تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک 1972 مونیخ و رقابت‌های قهرمانی جهان 1967 دهلی نو، 1970 ادمونتون، 1971 صوفیه، 1975 مینسک، 1977 لوزان، 1978 مکزیکوسیتی و ریاست فدراسیون کشتی ایران را در اواخر دههٔ 1370 را در کارنامه دارد.
در مسابقات بین المللی جام تختی 147 کشتی گیر از کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، مجارستان، هلند، بلاروس، قرقیزستان و گرجستان با یکدیگر مسابقه می دهند.
دیدارهای شانس مجدد و رده بندی صبح جمعه (19 بهمن) و دیدارهای فینال نیز بعدازظهر این روز در سرسرای امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می شود.
7458/8066
کد N2083374

وبگردی